Wat zouden jullie doen? (advies gevraagd) Bol.com/verkoper

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:30

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet goed weet waar ik dit topic moet open en dit gaat immers over advies over een aankoop dus heb ik deze plek gekozen als dit verkeerd is wil ik mij daarvoor verontschuldigen.

Ik heb de oplader gekocht op 2 oktober 2025,

Het gaat over een Samsung - Travel Adapter Trio - 65W - Zwart
Ik kreeg op 4 December een bericht van bol.com>
Graag informeren we je over het volgende.
Je hebt laatst 'Samsung - Travel Adapter Trio - 65W - Zwart' bij ******* gekocht (ik weet niet of ik de naam wel mag noemen word vaak moeilijk overgedaan). Nu blijkt dat dit artikel niet voldoet aan de voorwaarden die gelden voor verkopers op ons platform. Het artikel maakt mogelijk inbreuk op ideeën, creaties of producten van een andere partij..

Hierdoor kun je recht hebben op een oplossing zoals een terugbetaling of een vervangend artikel. Neem voor meer informatie contact op met ********* via onderstaande knop.
Hierop heb ik direct contact opgenomen met de verkoper. De verkoper adviseerde mij simpelweg om het bericht van Bol.com te negeren. Dit antwoord heeft voor mij weinig waarde immers als een verkoper er al van verdacht wordt moedwillig namaakproducten te verkopen, is de kans groot dat deze persoon ook liegt over de echtheid. Ik kan de verkoper's verzekering dus niet 100% vertrouwen.

De letterlijke reactie van de verkoper op Bol.com is het volgende >
"U kunt het bericht negeren. Het artikel voldoet 100% en kan veilig gebruikt worden. We zijn met Bol.com bezig om het bericht in te trekken."
Maar ik vertrouw de verkoper minder dan bol.com (weet niet of dit terecht is) immers bol.com zullen zoon bericht niet zomaar versturen toch? of ben ik nu gewoon lastig. De enige reden waarom ik een officele samsung oplader koop bij bol.com (of een nederlandse webshop) is omdat ik echt een veilige merk lader wil anders kan ik net zo goed een lader kopen van Ali express voor 5 euro als ik iets schimmigs wil) maar ik gebruikte de oplader gewoon zonder problemen voor dat ik het bericht ontving van Bol.com

Maar nu heeft Bol.com het afgesloten omdat ik immers al antwoord heb gehad van de verkoper maar ik wil nu ook van Bol.com horen dat het product gewoon veilig is immers hebben zij het product verdacht gemaakt via de email. is dit onredelijk?

Wat zouden jullie doen?
Ik heb de oplader nu op de kast liggen want ik gebruik hem niet zolang ik geen duidelijkheid heb.
Ik kan zelf niet zien of hij nep is al wijkt het gewicht van de oplader wel af. als ik hem op de keukenweegschaal legt weegt hij 171 gram en volgens de specificaties zou die 155 Gram moeten wegen en 165 gram incl verpakking.

De foto's >
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHYyiAN4feJLULvCtKTwQVaZqpM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVQyQ36TxZhrA1O735dSmeR3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuYWDslyfiXYur_d6shUypSknFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIFlBwgRPEkWH5eAg3SIwD6Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yVuPvmRXj5Bf2IGoyP8aCpqII0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGs2pBU7roiLubTEsVGvGf29.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihl2mGOXXnq8EeE6Cxm8ek8I3CM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JR9SR3hSe3uEelNtOLL6y6B.jpg?f=fotoalbum_tile
Bedankt in ieder geval voor het meedenken ^^ _/-\o_

Vake bei te bange

Beste antwoord (via angerfist-yentl op 10-12-2025 14:01)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@angerfist-yentl Je stuurt een ontbindingsbrief naar bol.com en/of de verkoper. Daarmee wordt de koop ontbonden en moet je je geld terugkrijgen. Je geeft natuurlijk aan dat het een vervalst product is (met bewijs)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 45% gewijzigd door mrmrmr op 10-12-2025 13:48 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit bericht past wat beter in het Shopping forum, dus schopje die kant op.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@angerfist-yentl met wie moest je contact opnemen voor een terugbetaling? Is dat de verkoper?

Verder geef je aan dat 'bol' het heeft afgesloten, wat heeft bol precies afgesloten?

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
@rens-br bedankt voor je reactie en het verplaatsen naar de juiste plek, Ik kreeg een email van Bol.com dat de casus afgesloten was en opgelost zou zijn en wat voor cijfer ik ze wil geven voor hun "oplossing" zoon standaard bericht dat je vaak krijgt nadat iets afgesloten is.

ik heb zojuist gebeld met bol.com en de boel voorgelegd en ik kreeg te horen dat het hoofdkantoor niet zomaar zoon email zou versturen zonder eerst goed onderzoek te doen, ik zou voor vrijdag een antwoord/oplossing krijgen van de verkoper en als zij het niet zouden oplossen voor zaterdag, ik zaterdag weer zou mogen bellen en dan zou bol.com het intern oplossen.

maar nu 26 minuten na het telefoon gesprek krijg ik weer een email van de verkoper op bol.com.
Beste XXXX,

De oplader is 100% veilig en u kunt deze zonder problemen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

XXXXX
Partner van bol
Wat moet ik hier nu mee? Het liefste wil ik van bol.com zelf horendat het nu goed zit immers krijg ik net te horen aan de telefoon dat het hoofdkantoor niet zomaar zoon bericht versturen en dat er wel bewijs/onderzoek naar gedaan is. 8)7

Vake bei te bange

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Lijkt wel alsof achterop "Povver adapter" staat ipv "Power adapter", zeker ook als je die W vergelijkt met andere W's in de tekst, best een red flag.

Dat het ding veilig zou zijn volgens de verkoper is prima, maar het lijkt me ook geen originele Samsung, waar je wel bewust voor gekozen hebt, en betaald hebt.

Bol maakt het er zichzelf ook wel redelijk makkelijk vanaf, ze spelen graag marktplaats en willen die commissies ook graag hebben, maar bij problemen moet je ze vooral niet bellen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
Kan je niet beter gewoon de adapter retourneren en je geld terugkrijgen om vervolgens een adapter aan te schaffen waarvan je zeker weet dat deze officieel is? Nu durf je alleen de adapter nog te gebruiken als je van alle bronnen te horen krijgt dat het mag. Neem het zekere voor het onzekere en koop het ergens anders zou ik zeggen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39

D4NG3R

kiwi

:)

Ontbind de aankoop, al dan niet onder de bedenktijd 2 oktober niet december, en koop dat ding ergens anders?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2025 13:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47
Ik vin de W in PoWer ook heel raar. Terugsturen en een nieuwe kopen, maar dan niet meer bij een onbekende partner van bol.com.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook die tekst op de voorkant van de verpakking lijkt me niet helemaal te kloppen. Het lettertype is net iets anders en de spacing lijkt me te breed, als ik hem vergelijk met de verpakking van m'n 1-poorts Samsung lader.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier zie je duidelijk dat er power ipv povver zou moeten staan op de adapter:
YouTube: Samsung EP T6530 65W Fast Travel Charger Trio Teardown (0:06)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:17:
Lijkt wel alsof achterop "Povver adapter" staat ipv "Power adapter", zeker ook als je die W vergelijkt met andere W's in de tekst, best een red flag.

Dat het ding veilig zou zijn volgens de verkoper is prima, maar het lijkt me ook geen originele Samsung, waar je wel bewust voor gekozen hebt, en betaald hebt.

Bol maakt het er zichzelf ook wel redelijk makkelijk vanaf, ze spelen graag marktplaats en willen die commissies ook graag hebben, maar bij problemen moet je ze vooral niet bellen.
TereZz schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:20:
Ik vin de W in PoWer ook heel raar. Terugsturen en een nieuwe kopen, maar dan niet meer bij een onbekende partner van bol.com.
Die 'W' is heel makkelijk te verklaren: het is een namaak en ze hebben niet het juiste font gebruikt.

Ik zou 'm terugsturen en je geld terugvragen. Zelfs al werkt 'ie goed, je hebt niet gekregen wat je dacht te kopen: een officieel product van Samsung.

The devil is in the details.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

uitvoering: Samsung 65W Power Adapter Trio
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwo1BbhBYlmbcFD9S1LaJuLOng4=/i/2004992736.jpeg

Bij de "USB-C x 2" zou een kleine x moeten staan en op jouw verpakking staat een hoofdletter X.

Verder geeft de verkoper zelf nog nergens aan dat het een origineel product is, alleen dat "het product 100% veilig is".

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2025 13:25 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yorinn schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:23:
Bij de "USB-C x 2" zou een kleine x moeten staan en op jouw verpakking staat een hoofdletter X.
Verder missen ook Ports en Port.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik begrijp dit hele topic weer even niet. Bol waarschuwt dat het procuct mogelijk niet echt is. Wat wil je nou horen? Ja het is niet echt? Ja het is wel echt? Ik zou het gewoon kopen? Ik zou het niet kopen?
Dit is een onzin issue naar mijn idee.

• mrmrmr
  • Niet online
Het serienummer is hetzelfde als hier, die waarschijnlijk als voorbeeld heeft gediend. QR code is incorrect.

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
ahbart schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:31:
Ik begrijp dit hele topic weer even niet. Bol waarschuwt dat het procuct mogelijk niet echt is. Wat wil je nou horen? Ja het is niet echt? Ja het is wel echt? Ik zou het gewoon kopen? Ik zou het niet kopen?
Dit is een onzin issue naar mijn idee.
Nou ik word van het kastje naar de muur gestuurd immers "sluit" bol.com de casus af zodra de verkoper dit aanvingt waarschijnlijk bij het beantwoorden via een email. ik kan het product niet "zomaar" meer terug sturen omdat De retourtermijn voorbij is , je kunt dit niet meer terugsturen. en dus moet ik naar mijn idee Het escaleren via de helpdesk en dat lukte mij niet zonder jullie hulp. Want ik heb nu ammunitie zodat ik kan aantonen dat het product wel degelijk nep is en dus ik mijn geld nog terug kan krijgen dankzij jullie help en dit topic. _/-\o_ bedankt dus iedereen voor het meekijken,

Vake bei te bange

Acties:
  • Beste antwoord

• mrmrmr
  • Niet online
@angerfist-yentl Je stuurt een ontbindingsbrief naar bol.com en/of de verkoper. Daarmee wordt de koop ontbonden en moet je je geld terugkrijgen. Je geeft natuurlijk aan dat het een vervalst product is (met bewijs)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 45% gewijzigd door mrmrmr op 10-12-2025 13:48 ]

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:14

EvH

Extra munitie: De "A" in het woord Samsung wijkt ook af

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
mrmrmr schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:39:

***members only***
Ik heb de boel verstuurd heel erg bedankt voor jou bijdrage! Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :) O+

Vake bei te bange

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou dit bericht (niet de ontbinding, maar de foto's en info van de verkoper) ook even doorsturen naar Samsung ;)

[ Voor 40% gewijzigd door toolkist op 10-12-2025 18:31 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:15
Hier dezelfde mail van Bol.com ontvangen over 2 opladers bij dezelfde verkoper.

De verkoper scoort een prima cijfer volgens reviws, daarom had ik ook echte opladers verwacht.
Heb ze net via contactformulier gemeld dat ik wil ontbinden. Ben benieuwd wat ze terug sturen..

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:55
Naast wat je juridisch zou moeten doen, hierbij een dringend advies om de opladers niet meer te gebruiken. Mogelijk zijn dit geen goedgekeurde producten en mogelijk brandgevaarlijk. We zien bij de brandweer nog steeds een toename van branden ontstaan door niet-goedgekeurde accu’s (stepjes met name) en adapters.

Bron: ik ben o.a. data-analist voor brandweer.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Gadgeteer
Cass Casey schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:34:
Naast wat je juridisch zou moeten doen, hierbij een dringend advies om de opladers niet meer te gebruiken. Mogelijk zijn dit geen goedgekeurde producten en mogelijk brandgevaarlijk. We zien bij de brandweer nog steeds een toename van branden ontstaan door niet-goedgekeurde accu’s (stepjes met name) en adapters.

Bron: ik ben o.a. data-analist voor brandweer.
Wel bizar dat we in Nederland nog zo beduveld kunnen worden. Je denk dat je goedgekeurd spul koopt van een goed merk en krijgt imitatie wat zo goed als niet te onderscheiden is.

Ik wacht met smart af wat ze te melden hebben. Het gaat niet om de hoofdprijs maar ik wil zeker mijn geld terug, zou van de zotte zijn dat ze hieraan verdienen.

• Cass Casey
Gadgeteer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:19:
[...]

Wel bizar dat we in Nederland nog zo beduveld kunnen worden. Je denk dat je goedgekeurd spul koopt van een goed merk en krijgt imitatie wat zo goed als niet te onderscheiden is.
Het is nog erger dan je wellicht denkt. Google maar eens naar de logo’s van “Conformitée Européenne” (het bekende CE-keurmerk) en “Chinese Export”.

• Gadgeteer
Cass Casey schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:12:
[...]

Het is nog erger dan je wellicht denkt. Google maar eens naar de logo’s van “Conformitée Européenne” (het bekende CE-keurmerk) en “Chinese Export”.
OMG. Je kan mij niet wijs maken dat dit toeval is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Cass Casey Dat is een (hardnekkig) mythe.

Er is geen 'Chinese Export' logo, enkel slechte prints/kopieën van het reguliere CE logo.

CE is niks meer of minder dan een zelfkeuring. Welke 99/100 meuk-makers uiteraard niet doen en alsnog het logo er op plakken. Binnen de EU is het logo dus al van niveautje 'wij van WC-eend', maar daar kan je tenminste nog verhaal halen bij een fabrikant als deze er niet aan blijkt te voldoen. :+

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 12-12-2025 09:31 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk dat de verkoper meld dat het veilig te gebruiken is. Dat zou er nog bij moeten komen: naast nep ook nog onveilig.

Waarom wijkt zijn adapter af van hetgeen Samsung op zijn eigen website heeft staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGVTo-FMT1gHVt-ODZLzQE7slIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJeBCsPcR4JBvJknlQPLtZDo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door njitter op 12-12-2025 10:18 ]

• Cass Casey
D4NG3R schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:25:
@Cass Casey Dat is een (hardnekkig) mythe.

Er is geen 'Chinese Export' logo, enkel slechte prints/kopieën van het reguliere CE logo.

CE is niks meer of minder dan een zelfkeuring. Welke 99/100 meuk-makers uiteraard niet doen en alsnog het logo er op plakken. Binnen de EU is het logo dus al van niveautje 'wij van WC-eend', maar daar kan je tenminste nog verhaal halen bij een fabrikant als deze er niet aan blijkt te voldoen. :+
Thanks! Dat had ik nog niet gelezen. Fijn. Toch weer een hoax ontkracht.

Pagina: 1