V-tech kiddi dj superstar geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:39
Ik heb voor onze dochter een vtech kiddi dj superstar set gekocht maar ik vind de geluidskwaliteit wel heel erg tegenvallen. Ze "verschuilen" zich achter een wettelijke norm, maar de kwaliteit is echt bagger. Nu kwam in me op misschien kan ik hem openschroeven en iets modificeren zodat het beter wordt.

Er zit een speaker in waarop staat 8ohm, en 1W. Kan ik dit aanpassen naar iets wat iets meer geluid genereert?

Er zit ook een microfoon bij, maar als mijn dochter haar best doet, is dat bijna niet te horen. Nu ben ik niet thuis in microfoons, maar kan hier ook een "betere" kwaliteit microfoon het verschil gaan maken? Of zit je met beperkingen van een ingangsmodule of iets?

Er staat namelijk in de handleiding: Let op: De maximale hoogte van het
volume van dit product staat afgesteld op
het wettelijk toegestane geluidsniveau, ter
bescherming van het gehoor van uw kind.

Dit suggereert voor mij dat er meer potentie in het apparaat zit...

Er zit een schuif op die het volume bepaald, en als ik die van onder bekijk zie ik dat er op 3 vlakken contact wordt gemaakt die dus waarschijnlijk bepalen op welk niveau hij staat. Is zoiets te omzeilen, dat je "max" volume uit de "versterkermodule" krijgt?

Alle hulp is welkom, wellicht helpen de foto's iets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SFwT7MGqHxPghsheMK80DVDj30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TBkBlM3ZLZPC71CdiMFxzQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tooDiH9oOSCgRNqwmLukvAwa0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6Vnpam3r6HnvXsgVfkUTUcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wja15gp934nszV8OxtzP-Z5vFMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y26VgLZfR0iPbnleveF8yjkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY4LUhxNrfCrIeXsqGqeY4NSpTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lc54vtp7JqHuPRqrvlKqxbnj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al gemeten hoeveel decibel uit het apparaat zelf komt? Want als dat al 90 decibel is (wat vanuit Europa de max is) denk ik niet dat blind vervangen van de speaker de oplossing gaat zijn.

• basjuuhhh
CH4OS schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:05:
Heb je al gemeten hoeveel decibel uit het apparaat zelf komt? Want als dat al 90 decibel is (wat vanuit Europa de max is) denk ik niet dat blind vervangen van de speaker de oplossing gaat zijn.
Nog niet gemeten. Kan ik dat simpel doen met een app op de telefoon, of is dat niet betrouwbaar genoeg? Ik kan me alleen niet voorstellen dat het 90Db is, of ik ben doof aan het worden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
basjuuhhh schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:10:
[...]

Nog niet gemeten. Kan ik dat simpel doen met een app op de telefoon, of is dat niet betrouwbaar genoeg? Ik kan me alleen niet voorstellen dat het 90Db is, of ik ben doof aan het worden...
90dB is natuurlijk niet gigantisch veel, maar kinderoren zijn vrij gevoelig. Als je zo rondzoekt kan je daar na een half uur al gehoorschade van krijgen.

Wel bijzonder; normaliter hebben ouders altijd een hekel aan speelgoed dat geluid maakt, jij wil dat het meer geluid maakt :)

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:53
Ik begrijp niet goed of je nu wil dat het luider gaat of juist beter klinkt? Je spreekt in het begin over bagger kwaliteit, daarna over volume. In het geval van betere kwaliteit kan een betere luidspreker zéker beter geluid geven mits de versterker en alles daarvoor ook op een hoger niveau werkt. Ik vermoed sowieso wel dat de speaker de limiterende factor is.

En @418O2 hoezo is 90db niet veel?
90 decibel (dB) is een zeer luid geluidsniveau, vergelijkbaar met een benzinegrasmaaier, blender, of het geschreeuw/gejuich dichtbij

• basjuuhhh
DoubleDot schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:46:
Ik begrijp niet goed of je nu wil dat het luider gaat of juist beter klinkt? Je spreekt in het begin over bagger kwaliteit, daarna over volume. In het geval van betere kwaliteit kan een betere luidspreker zéker beter geluid geven mits de versterker en alles daarvoor ook op een hoger niveau werkt. Ik vermoed sowieso wel dat de speaker de limiterende factor is.

En @418O2 hoezo is 90db niet veel?
90 decibel (dB) is een zeer luid geluidsniveau, vergelijkbaar met een benzinegrasmaaier, blender, of het geschreeuw/gejuich dichtbij
Ik ben er ook vanuit gegaan dat 90db best hard klinkt. Maar dit is als je er langs staat amper te horen. Excuses voor mijn verwarring maar ik denk eigenlijk dat beide een probleem zijn. Geluid is natuurlijk geen top kwaliteit maar het klinkt wat "krakerig" en daarbij kun je het dus amper horen.

Het hoeft zeker geen discotheek te worden, maar als ik op normaal volume praat, dam hoor je de muziek al helemaal niet meer.

Daarbij komt dus ook het probleem van de microfoon, hoe kan het dat je de microfoon echt mega zacht hoort? En als je niet recht op de microfoon inspreekt dan hoor je uberhaupt niets.

De problemen rondom geluid met kinderspeelgoed zijn bekend, ik heb er normaal ook last van al dat gejengel, maar deze mag echt wel wat harder :+
Pagina: 1