Advies stoomreiniger, ook voor meubilair

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
Mijn kat heeft helaas een drietal ongelukjes gehad op mijn bank en dat is op zijn zachts gezegd niet erg fijn... :X Flesje kattenplasreiniger is aangeschaft maar nu wil ik ook mijn bank direct reinigen. Dat geeft toch een wat frisser gevoel. Mijn idee was om zo'n reiniger bij een bouwmarkt te huren maar dat kost ook al gauw enkele tientjes.

Toen dacht ik: een stoomreiniger. De nieuwe hippe manier van alles en nog wat schoonmaken. Superhandig (hoop ik) voor ook de badkamer, keuken, ruiten etc.

Ik vond deze stoomreiniger. De reviews zijn bijzonder positief maar ik vraag me af wat ik mag verwachten van het reinigen van een stoffen bank of bijvoorbeeld een matras met zo'n apparaat.

Zijn er tweakers met een stoomreiniger thuis? Wat maken jullie er mee schoon en zijn jullie tevreden met het resultaat? Mijn budget is tot ongeveer 100 euro.

Alle reacties

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je niet meer aan een tapijtreiniger? Met een stoomreiniger blaas je stoom uit de machine waardoor het vuil los komt te zitten, maar hoe ga je het uiteindelijk verwijderen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:05
Een stoffen bank doe je niet met een stoomreiniger maar met een tapijt-/meubelreiniger met extractor. Ik heb zelf goede ervaringen met deze van de Lidl maar die is qua formaat vrij fors. Er zijn ook handzamere modellen te vinden, wellicht iets duurder in aanschaf.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05
Huur gewoon een fatsoenlijke tapijtreiniger met mondstuk, dit soort goedkope dingen van 45 euro heb je echt helemaal niks aan. Kan je het geld beter uit het raam gooien of investeren in een eigen goed apparaat zodat je vaker kan schoonmaken..