Bedrijfs en klant gegevens gebruik in AI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zwieber
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-12 19:08
Op mijn werk hebben we een discussie over de beste en meest correcte manier om AI te gebruiken in automatisering. Hierbij kunnen bedrijfs en klant gegevens voorkomen die dan verwerkt moeten worden.

De overweging zit het in het betalen voor cloud diensten of het lokaal hosten van een LLM.
Ook diensten zoals n8n zitten we overna te denken om te gebruiken voor deze automatiseringen.

Ik ben benieuwd hoe jullie tweakers en jullie werkgevers hiermee om gaan en wat jullie de beste manier lijkt dit toe te kunnen passen.

Alle reacties

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het blijft erg tricky. Wat van soort klanten heb je? Is het puur zakelijk of ook consumenten? Zijn deze minder of meerderjarig? Hebben zij toestemming geven voor het verwerken van hun gegevens voor het doel dat je met AI wil bereiken? Beroep je je op de juiste grondslagen? Zijn je verwerkingsovereenkomsten met AI aanbieders in orde?

Een kleine greep uit de vragen waar je over na moet denken. Er is natuurlijk een verschil van risico als je dingen in de cloud met een third party afhandelt vs. lokaal en in eigen beheer dingen draaien. Maar ook dan moet je de juiste toestemmingen hebben.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 14:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik weet niet of je hier geïnteresseerd in bent, maar ik gebruik Microsoft 365 Copilot. Al het gebruik hiervan blijft binnen mijn eigen tenant.

Make music, not war