The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Idee. 3 min boven. Dan stoppen.
En opnieuw starten voor de volgende 3 min
Nu mijn 3de oral b op. En ze doen het allemaal
[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 09-12-2025 18:42 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Mij is altijd geleerd om 30 seconden per kwart te poetsen, waardoor je in totaal op ongeveer 2 minuten uitkomt. Met een beugel kun je natuurlijk wat extra tijd kwijt zijn, maar 250 tot 300% langer poetsen voelt wel als overkill.
Misschien dat er toevallig een tandarts mee leest op het forum
Dat dacht ik ook, maar als je even googled, dan kom je er snel achter dat dat normaal is.Junia schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:54:
3 minuten per kant lijkt me behoorlijk extreem, ik vraag me zelfs af of je daarmee niet meer kwaad dan goed doet.
Mij is altijd geleerd om 30 seconden per kwart te poetsen, waardoor je in totaal op ongeveer 2 minuten uitkomt. Met een beugel kun je natuurlijk wat extra tijd kwijt zijn, maar 250 tot 300% langer poetsen voelt wel als overkill.
Misschien dat er toevallig een tandarts mee leest op het forum
Aanbevolen bij vaste beugel: 4-6 minuten. Komt door de rondingen blabla.
Dat telt op naar meer dan 5 minuten. Nu start ik na 5min gewoon door. De poetstijd reset dan niet.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Druk hem gewoon opnieuw aan als ie stopt, was met de vorige tandenborstels ook al zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 10-12-2025 13:49 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat sowieso irritant is aan de iO serie is dat uitdrukken niet echt uit is.Deathchant schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:47:
Klopt. Ik heb daar ook een opmerking over gemaakt in dit topic: Deathchant in "Nieuwe elektrische tandenborstel" Hij stopt idd na 5 minuten. Dit is (heb ik me laten vertellen) om te voorkomen dat hij voor eeuwig door blijft gaan totdat ie leeg is in het geval dat ie aanspringt in een koffer/tas terwijl je aan het reizen bent. Of dat de waarheid is, who knows, maar ik vind het ook behoorlijk irritant. De "oude" oral-b's deden dat niet. Sinds ik de iO serie heb dus wel...
Ze blijven continu stand-by staan, want zodra je de borstel pakt is ie weer wakker in tegenstelling tot oudere modellen die je aan moest drukken. Maar als ik m dus mee op reis neem is hij standaard gewoon leeg na de reis, waarschijnlijk omdat ie continu wakker wordt gemaakt.
Hmmm dat ervaar ik niet zo. Ik doe de tandenborstel pas opladen als ie écht aangeeft dat ie leeg is (rood lampje na de poetsbeurt). Dat is 1x/week en ik poets rond de 5 minuten per poetsbeurt....Dus ik heb niet het idee dat ie continu 'wakker' is en dus accu opslurpt.....JeroenV_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:58:
[...]
Wat sowieso irritant is aan de iO serie is dat uitdrukken niet echt uit is.
Ze blijven continu stand-by staan, want zodra je de borstel pakt is ie weer wakker in tegenstelling tot oudere modellen die je aan moest drukken. Maar als ik m dus mee op reis neem is hij standaard gewoon leeg na de reis, waarschijnlijk omdat ie continu wakker wordt gemaakt.
Ik heb dan wel de meest basale iO3, want ik hoef allemaal die toeters en bellen niet....
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
sorry maar dit is een aanname. Ik rager dus ook, conform instructie, en de rest van instructie volg ik ook en dan kom je uit op minstens 5 minuten. 24 slotjes x 5s x 3 is al 360 seconden ... en dan nog kauwvlak + binnenkant. Ik houdt me niet aan de 5s per slotje, eerder 3s dus tegen de 6 minuten totaal.Qwerty-273 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:08:
Poetsen met een slotjesbeugel doe je gewoon standaard met een borstel (kan ook elektrisch) en daarna met een rager er nog een keer doorheen om tussen de slotjes en tanden te komen. Je hoeft dus echt niet stukken langer te poetsen met alleen de borstel. Maar ja, de mens wilt gemak en pakt daarom dan maar alleen een elektrische borstel en laat de ragers links liggen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik had een iO5 en heb nu een 6, en na max 5x poetsen kan ik opladen.Deathchant schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:02:
[...]
Hmmm dat ervaar ik niet zo. Ik doe de tandenborstel pas opladen als ie écht aangeeft dat ie leeg is (rood lampje na de poetsbeurt). Dat is 1x/week en ik poets rond de 5 minuten per poetsbeurt....Dus ik heb niet het idee dat ie continu 'wakker' is en dus accu opslurpt.....
Ik heb dan wel de meest basale iO3, want ik hoef allemaal die toeters en bellen niet....
Maar ik zie als ik bijvoorbeeld mijn scheermes van het plankje pak, dat de tandenborstel even aan gaat en vanzelf weer uit, dus vandaar de conclusie dat ie in een soort van stand-by staat ipv gewoon uit.
Misschien dat dat juist komt door allemaal die toeters en bellen (bluetooth, wifi, gaming, 144hz refreshrate etc etc)JeroenV_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:13:
[...]
Ik had een iO5 en heb nu een 6, en na max 5x poetsen kan ik opladen.
Maar ik zie als ik bijvoorbeeld mijn scheermes van het plankje pak, dat de tandenborstel even aan gaat en vanzelf weer uit, dus vandaar de conclusie dat ie in een soort van stand-by staat ipv gewoon uit.