Tecno toont smartphonecamera die kan zoomen van 1x naar 9x

Pagina: 1
Acties:

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-12 16:09
Artikel: nieuws: Tecno toont smartphonecamera die kan zoomen van 1x naar 9x
Auteur: @arnoudwokke

Ik had graag iets meer achtergrond of context gezien over hoe deze nieuwe lens systeem anders is. De tekst wekt namelijk het beeld dat het grotendeels vergelijkbaar is met de bestaande periscoop camera's, wat het gedeeltelijk ook is. Maar wat het zo speciaal maakt is die free-form alvarez lenses waardoor je niet meer de lange bewegingen meer hoeft te maken met de lens en dus veel minder ruimte nodig hebt. De type lens is fundamenteel anders en dus ook interessant, vooral als we er in de toekomst mogelijk meer van gaan zien.

Deze info is weliswaar in het gelinkte sammobile artikel te vinden, maar als er in het artikel de indruk wordt gewekt dat het grotendeels om dezelfde tech gaat, dan weet ik ook niet dat er interessante info is om voor door te klikken :) Ik zou dus graag in ieder geval een kleine benoeming van de technologie en een link naar wat meer uitleg zoals @djexplo had gedaan in een comment.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-12 18:08

arnoudwokke

Redacteur
dank voor je reactie :)

Ja, die uitleg lijkt me ook interessant om een keer te doen, maar daar ontbrak nu de tijd voor, omdat ik over andere onderwerpen moest gaan schrijven. Ik gun mezelf dan niet een half uur of een uur extra om het echt tot in detail uit te leggen. Kan wel, gaat ten koste van de berichten die erna zouden moeten komen. Als veel mensen dit willen lezen, kan het bij een volgend bericht natuurlijk nog :)

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-12 16:09
Oh dat begrijp ik helemaal, ik verwacht ook geen uitgebreide uitleg bij zo een nieuws item :) Ik zou een vermelding van de techniek en een linkje naar eventuele info ook voldoende vinden. In ieder geval iets meer dan "Freeform Continuum Telephoto" wat voor mij meer als een marketing naam klinkt dan een nieuwe techniek. Het ging mij er meer om dat het nieuws artikel (imo) niet duidelijk genoeg was over "het meest interessante" gedeelte, waardoor ik helemaal niet wist dat het überhaupt bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Mounir op 09-12-2025 15:08 ]