Toon posts:

Mijn upload remt mijn download snelheid (ADSL)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL via een USB modem bij Planer Internet. Als ik zit te uploaden dan gaat mijn download super traag. Ik heb van iemand gehoord dat dit niet klopt.
Wie kan me helpen met dit verveelende probleem, alvast bedankt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Da's normaal toch ? Bij kabel wel en d8 bij ADSL ook

• T.I.M
  • Niet online
heb ook adsl en als ik upload dan is mijn downstream ook super traag... dacht dat dit normaal was.. :7 :7

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook al ervaren met mijn ADSL aansluiting. Ik dacht ook dat het zo niet klopt hoor.. Je hebt toch 512/64 en die veranderen toch niet?

Maar nu: als je met 64 kbit upload heb je nog (512-64) kbit over?? Ja?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Iemand zei tegen mij dat de upload los staat van de download. Als ik iets zit te uploaden, dan gaat mijn download van 50kb/ps naar 5kb/ps. Dat is toch wel traag :(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daarom krijg je met b.v. Edonkey ook zon lage dload als je je upload helemaal open zet.

Al heb ik dat met mijn kabel niet zo extreem als jij met je adsl

Verwijderd

Volgens mij hoort dat geen invloed op elkaar te hebben, die snelheden zijn onafhankelijk van elkaar! AFAIK

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat is volledig normaal: als je met volle kracht uploadt, kun je alleen nog maar downen met dezelfde snelheid als de upload, 6K dus. Komt omdat de ontvangstbevestigingspakketjes door jouw pc niet snel genoeg meer teruggestuurd kunnen worden (upload=vol), dus wordt de data niet sneller verstuurd van de andere kant. Pech gehad dus.

Verwijderd

Dat klopt wel hoor dat je download omlaag gaat als je upload

Adsl= Het downloaden en uploaden gebeurd A-synchroon , Vergelijk het maar met half duplex.

Verwijderd

Topicstarter
ok weet ik het. Wel jammer mijn upload is maar 5kb/ps, dus als je iets wilt uploaden duurt het een tijdje. Zo wel handig geweest zijn als je wel dan normaal kunt downloaden.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 15:53 schreef Marger het volgende:
Dat is volledig normaal: als je met volle kracht uploadt, kun je alleen nog maar downen met dezelfde snelheid als de upload, 6K dus. Komt omdat de ontvangstbevestigingspakketjes door jouw pc niet snel genoeg meer teruggestuurd kunnen worden (upload=vol), dus wordt de data niet sneller verstuurd van de andere kant. Pech gehad dus.
Ah! Dan snap ik het. Kan niet duidelijker. :)

Expanding the inexpandable

Pagina: 1