Ik probeer een dynamische hyperlink in Google Sheets te maken. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet.
Ik wil nl. een hyperlink plaatsen en daar verwijzen naar een cel in een ander blad. De volgende cel moet dan verwijzen naar de volgende cel in dat andere blad.
Testvoorbeeld: 1 sheet met 2 tabbladen, Blad1 en Blad2.
In blad 2, kolom B wil ik op rij 2 een hyperlink plaatsen dat gaat naar blad1, kolom B rij 2. De link daaronder, dus in blad 2, kolom B, rij 3 moet gaan naar blad 1, kolom B, rij 3 enz.. voor de hele rij.
Onderstaande 2 hyperlinks werken niet, de cursor blijft staan in Blad2, terwijl ik automatisch naar Blad1, cel B2 wil:
=HYPERLINK("#'Blad1'! &b2"; "Ga naar Blad1 cel B2")
=HYPERLINK("#Blad1!B" & RIJ(); "Ga naar Blad1 cel B" & RIJ())
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil nl. een hyperlink plaatsen en daar verwijzen naar een cel in een ander blad. De volgende cel moet dan verwijzen naar de volgende cel in dat andere blad.
Testvoorbeeld: 1 sheet met 2 tabbladen, Blad1 en Blad2.
In blad 2, kolom B wil ik op rij 2 een hyperlink plaatsen dat gaat naar blad1, kolom B rij 2. De link daaronder, dus in blad 2, kolom B, rij 3 moet gaan naar blad 1, kolom B, rij 3 enz.. voor de hele rij.
Onderstaande 2 hyperlinks werken niet, de cursor blijft staan in Blad2, terwijl ik automatisch naar Blad1, cel B2 wil:
=HYPERLINK("#'Blad1'! &b2"; "Ga naar Blad1 cel B2")
=HYPERLINK("#Blad1!B" & RIJ(); "Ga naar Blad1 cel B" & RIJ())
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
/f/image/cmlon9qDTYQqbBg66cMVQ9EN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OyPJma7gaePE5KNB2qSBWAqB.png?f=fotoalbum_large)