Facebook verificatie code via WhatsApp, echter geen facebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fixen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 14:25
Goedendag allemaal,

Ik heb vandaag een berichtje op whatsapp gekregen van Facebook met het vinkje erbij dat het een legit bedrijfsaccount is met een verificatie code (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcxnB73B_rJravO6PyVBi50gr0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03KqIl6p8pTRCmhkB5RtMfsj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb echter zelf niks aangevraagd en helemaal geen Facebook (neem alleen whatsapp af van ze). Omdat het wel lijkt dat het van een legit account af komt vraag ik mij af waar dit vandaan kan komen? Iemand die per ongeluk (of bewust) een account probeert aan te maken met mijn telefoonnummer? Of zijn er naast Facebook en instagram nog meer diensten die hier gebruik van kunnen maken die ik mogelijk toch heb en waarvan mijn wachtwoord voor die dienst mogelijk op straat ligt?

Ik had overigens de mogelijkheid om met keuze knoppen het antwoord dat ik deze code niet heb aangevraagd te versturen wat ik wel gedaan heb omdat het legit lijkt.

Mijn vraag is of ik mij nog ergens zorgen om moet maken?

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Je hebt je telefoonnummer vast nog niet heel lang, relatief aan de leeftijd van Facebook bekeken. Dan is het waarschijnlijk een oud nummer van iemand anders. Negeren en doorgaan met je leven zou ik zeggen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 20:19

Shunt

Boe

Heb het zelfde met een telefoonnummer dat nog nooit door iemand anders gebruikt is.
Echter gaat het bij mij om Instagram. Het telefoon nummer dat hier aan gekoppeld is kan ik op heel het internet niet vinden dus heb het geblokkeerd en gerapporteerd en 2FA aangezet op een losse 2FA applicatie.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 17:18

Qwerty-273

Meukposter

fixen schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:06:
Mijn vraag is of ik mij nog ergens zorgen om moet maken?
Wereldvrede?

Verder heb je het belangrijkste al gedaan, aangeven dat jij het niet was die deze code heeft aangevraagd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.