Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt enkel gebruikt om te gamen. Ik heb nu een 4K 60hz scherm, dat ik nog ga vervangen door een 1440p 120 hz variant, ongeveer 27” verwacht ik. Verder wil ik via Steamlink op de televisie beneden gamen en op mijn Steamdeck. Ik game meetal op 60 FPS, dus meer dan 120 FPS is voor mij denk ik niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat voor nu even enkel om de pc zelf. Randapparatuur heb ik, enkel het scherm wil ik nog vervangen, maar dat is voor een later moment.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de behuizing heb ik gekozen voor een
Phanteks Eclipse G370A Black - Midi-Tower
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game al jaren niet meer op de PC, maar sinds ik mijn Steamdeck heb speel ik eigenlijk enkel nog PC games en wil ook weer genieten van veel mooiere graphics van Xbox Series X kan halen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op advies om het nog net een tikkie (of veel optimaler te maken), ik heb niet heel veel verstand van PC’s bouwen, dus er kan hier een daar wel een foutje inzetten. Ik mik op € 1500,- maar als het iets meer is dan is dat ook niet erg.
Het wordt enkel gebruikt om te gamen. Ik heb nu een 4K 60hz scherm, dat ik nog ga vervangen door een 1440p 120 hz variant, ongeveer 27” verwacht ik. Verder wil ik via Steamlink op de televisie beneden gamen en op mijn Steamdeck. Ik game meetal op 60 FPS, dus meer dan 120 FPS is voor mij denk ik niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat voor nu even enkel om de pc zelf. Randapparatuur heb ik, enkel het scherm wil ik nog vervangen, maar dat is voor een later moment.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 243,99 | € 243,99 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650 Steel Legend WiFi | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 5070 12GB GDDR7 OC Edition | € 560,99 | € 560,99 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 30,29 | € 30,29 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-16 | € 228,90 | € 228,90 |
| 1 | Voedingen | ASRock Challenger CL-850G | € 95,34 | € 95,34 |
| 1 | Interne SSD's | Kingston NV3 M.2 2230 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.419,40 | ||
Phanteks Eclipse G370A Black - Midi-Tower
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game al jaren niet meer op de PC, maar sinds ik mijn Steamdeck heb speel ik eigenlijk enkel nog PC games en wil ook weer genieten van veel mooiere graphics van Xbox Series X kan halen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op advies om het nog net een tikkie (of veel optimaler te maken), ik heb niet heel veel verstand van PC’s bouwen, dus er kan hier een daar wel een foutje inzetten. Ik mik op € 1500,- maar als het iets meer is dan is dat ook niet erg.
[ Voor 58% gewijzigd door TommyD_34 op 09-12-2025 11:41 ]