Vraag

• JitsP87
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, zo niet alvast mijn excuses.

Mijn zoon wil voor kerst graag een stuur voor farming simulator. Hij heeft een PS4 en speelt het liefst FS22. Wat zouden jullie aanbevelen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Jitske

Alle reacties

• JitsP87
Iemand?

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik Heb een G29 logitec, dat werkt, maar let wel: je kan NIETS instellen qua stuur instellingen, de knoppen etc. zijn allemaal pre-bind en koppeling werkt bijv. niet met FS22. JE zal altijd de controller ernaast moeten houden.
Een simpeler stuur zonder forcefeedback en koppeling zou ook moeten werken.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hoi @JitsP87, welkom op Tweakers! Je kan hier terecht met vragen als dit, maar we verwachten hier wel dat je zelf eerst onderzoek doet. Welke sturen heb je zelf al gevonden? Waar twijfel je tussen? Etc. Zou je dit topic aan willen vullen met meer informatie?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JitsP87
Hoi allemaal,

Zelf ben ik niet echt bekend met dit spul. Ik had ook al veel gegoogled maar dan krijg je zoveel verschillende info. Kwam zelf voornamelijk trustmaster t128 tegen en Logitech. Maar het word me dan niet duidelijk of die geschikt zijn voor ps4 en fs22. Vandaar mijn vraag op het forum. Wat jullie het beste vinden. Waar hebben jullie ervaring mee. En wat u überhaupt geschikt is voor de ps4 en fs22. Budget is vrij ruim. Zo rond de 300 euro.

Groeten Jitske

[ Voor 11% gewijzigd door JitsP87 op 12-12-2025 13:09 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Om mijn fout een beetje goed te maken hier drie aanbevelingen die ik tegenkom op andere sites:Alle drie de sturen vallen binnen de 300 euro en zijn compatible met Farming Simulator 22 en de PlayStation 4. De T128 is wel echt het budget instapmodel, wat prima kan zijn voor een kind.

Vergelijkingsvideo voor de T238 vs. G29:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JitsP87
Dank je Mog voor je aanbevelingen. Ik heb nog 1 vraag. Het blijft mij onduidelijk welke farmstick ik met welke kan combineren en welke werkt op de ps4. Die van Logitech, de Saitek geloof ik werkt alleen op pc of ook op ps4? En welke farmstick kan ik combineren met de thrustmaster? Heel erg bedankt.

Groeten Jitske

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Veel 'race' stuurtjes werken prima op de PS4, probleem zijn de specifieke farmsticks (of panel, zoals die Saitek), als ik het zo lees zou dat via een trucje nog prima werken in FS19, maar 22 heeft op de PS4 geen native support voor dat ding en gezien de leeftijd van de game (en console), verwacht ik er ook geen update meer voor dat hij gaat werken.

Maar, die sidepanel zou dus wel werken op de PS4
YouTube: Logitech G29 Wheel and Sidepanel on PS4 ? - Farming Simulator 22

De G29 en de sidepanel duidelijk in beeld en werkend, maar met huidige prijzen zit je denk ik iets buiten het budget. Zover ik zie lijken ze beide los via USB te werken, gezien de saitek set ook gewoon een stuur/pedalen is via USB, zou die wel moeten werken op de PS4, dat valt net binnen je budget. Huidige prijzen voor de G29 en losse sidepanel denk ik iets buiten je budget. Beide gevallen moet je wel rekening houden, ze werken dus niet op PS5 (of FS25), dus voor toekomstige upgrades zou je dan toch PC kant op moeten gaan.

Edit, als tweedehands een optie is, die gaan voor ~150 euro op marktplaats voor de hele set, losse sidepanel onder de 100, hou je evt nog budget over voor een ander stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-12-2025 11:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1