Eneco - discussie over classificatie vastrecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12 19:54
Goedenavond,

Mijn situatie is als volgt en ik kom hier niet uit met de Eneco klantenservice (krijg geen helder antwoord op mijn vraag).

Ik heb stadswarmte bij Eneco. Daarnaast heb ik een huurboiler bij Eneco die wordt verwarmd door de stadsverwarming en die zorgt voor warm water. Ik heb dus geen afleverset voor m'n warme water.

In mijn vorige huis in dezelfde buurt had ik precies hetzelfde systeem. In mijn vorige huis betaalde ik alleen vastrecht voor de warmte "Geschikt voor ruimteverwarming". Op mijn nieuwe adres wordt ik aanngeslagen voor warmte "Geschikt voor ruimteverwarming en bereiding van warm water", hetgeen zo'n 300 euro per jaar duurder uitkomt.

Klopt het dat Eneco hiervoor een hoger vastrecht mag rekenen, ook als het warme water niet via een afleverset maar via een gehuurde stadswarmteboiler wordt geleverd (en had ik bij mijn vorige woning geluk)? Of wordt mijn aansluiting onjuist geclassificeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tljWMx8dXK4pnY59OrODwmRdC1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MGeroHu6fk8KiQsXZLkWCujf.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Smartenergie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12 17:54
Hallo sicilliane, als ook ik dit zo lees dan betaal je dubbel voor " geschikt voor ruimte verwarming ", je moet hier een copie van maken en mailen aan Eneco en dan naar de goeie afdeling, of klantenservice moet daar zelf ook nog eens goed naar kijken, laten zij daar maar eens goed duidelijk uitleggen hoe het dan wel zit, soms zijn dingen zo raar in elkaar gemoffeld dat dit niet duidelijk op papier staat, laat hen maar op mail duidelijk zetten hoe hoort

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:15
Wauw, 300 euro per jaar extra omdat er een mogelijkheid bestaat om warmte te gebruiken voor warm water. Misschien is het een leuk idee voor ze als ze wat extra rekenen omdat je niet alleen warm water in de keuken wil maar ook wil douchen... Het feit dat er uberhaupt verschil zit tussen die twee huidige opties is.. hoe zeg ik dat voorzichtig.. achterlijk. Hoe jij je warmte gebruikt heeft suuuuuperveel impact op de aansluiting. Mooi dubbel geld vangen dus, of je er gebruik van maakt of niet.

Bevestiging # zoveel dat ik nooit een huis koop dat aangesloten is op een warmtenet.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:16
wat is de vraag die je gesteld hebt? misschien ligt het aan de raag dat je geen helder antwoord krijgt.

wat betalen de buren? ook hetzelfde op hun factuur?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Smartenergie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12 17:54
Klantenservice medewerker uit india? Ook zo iets bij de ING gehad, zeer onduidelijk aan de mobiel, wilde/kon het probleem niet snappen dat ik mijn eigen geld van een verlopen op datum rekening wilde overboeking naar een andere rekening van mij, na vele mails en bellen naar diversen afdelingen toch voor elkaar, ik had me nl beter ingelezen in de voorwaarden dan de dienstdoende klantenservice medewerker, wilde mij eigenlijk ook niet doorverwijzen naar collega van haar, gewoon weer opnieuw bellen(wachten) nog twee keer haar, daarna andere die mij weer stap verder hielp, wel onderhand 3 uur mee bezig geweest