Situatie
Pulsschakelaar (JUNG Pulsschakelaar 531EU) --> (is aangesloten op) Shuttle Dimmodule 250W --> (is weer aangesloten op): zowel:
1) Dimbare LED Driver 12V 50W als ook
2) Dimbare LED Driver 24V 100W
Die 1) en 2) zijn weer aangesloten op LED-strips (IP67) van resp. 3 meter 12V en 8 meter 24V.
Alles heeft perfect gewerkt, nu ongeveer 6 maanden oud.
Probleem
- De 3 meter LED-strip flikkerde afgelopen weken eerste minuut na het 'aan gaan'.
- Nu is de LED-strip uitgevallen en gaat niet meer aan.
- De 8 meter (24V) strip doet het nog goed.
Vraag 1
Ik ben doodsbenauwd dat de strip het heeft opgegeven. Zou dat het geval kunnen zijn? Ik heb geen multimeter of elektro-technische kennis om dit snel door te meten. De strip zit helemaal verwerkt in tegelprofiel in de badkamer (nu 6 mnd oud).
Vraag 2
Is dit zo op de juiste wijze aangesloten? Of kan ik beter iets vervangen? De LED-drivers en de dimmer kan ik vervangen. De strips niet.
Foto van de LED-drivers (onderste doet niets meer, wordt ook niet meer warm).
:strip_exif()/f/image/RlIfKzcmsuQZgZutiJHXWQ4M.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Pulsschakelaar (JUNG Pulsschakelaar 531EU) --> (is aangesloten op) Shuttle Dimmodule 250W --> (is weer aangesloten op): zowel:
1) Dimbare LED Driver 12V 50W als ook
2) Dimbare LED Driver 24V 100W
Die 1) en 2) zijn weer aangesloten op LED-strips (IP67) van resp. 3 meter 12V en 8 meter 24V.
Alles heeft perfect gewerkt, nu ongeveer 6 maanden oud.
Probleem
- De 3 meter LED-strip flikkerde afgelopen weken eerste minuut na het 'aan gaan'.
- Nu is de LED-strip uitgevallen en gaat niet meer aan.
- De 8 meter (24V) strip doet het nog goed.
Vraag 1
Ik ben doodsbenauwd dat de strip het heeft opgegeven. Zou dat het geval kunnen zijn? Ik heb geen multimeter of elektro-technische kennis om dit snel door te meten. De strip zit helemaal verwerkt in tegelprofiel in de badkamer (nu 6 mnd oud).
Vraag 2
Is dit zo op de juiste wijze aangesloten? Of kan ik beter iets vervangen? De LED-drivers en de dimmer kan ik vervangen. De strips niet.
Foto van de LED-drivers (onderste doet niets meer, wordt ook niet meer warm).
:strip_exif()/f/image/RlIfKzcmsuQZgZutiJHXWQ4M.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
[ Voor 9% gewijzigd door radeoxx op 08-12-2025 21:02 ]
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb