• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:39
Geachte tweakers,

het volgende,

Initieel een Tmobile 50 Mbit DSL abo afgesloten en geen veranderingen in pakket doorgevoerd. Als ik inlog bij de mijn Odido web omgeving en klik op de pagina met het abonnementen overzicht zie ik als actief abonnement staan: Internet basic dl 100Mbit/s upl 28 Mbit voor een bepaalde prijs , welke in de factuurspecificatie vermeldt wordt als zijnde product: Internet basic , zonder vermelde pakket snelheid. Als ik klik op snelheid wijzigen dan staat er vermeld: huidige snelheid: standaard internet 50 Mbit/ sec waarvan de getoonde prijs overeenkomt met het op de pagina abonnementen overzicht getoonde actieve pakket van 100 Mbit. Gebeld , volgens de medewerker heeft er op alle oude DSL abonnementen van Tmobile met een gecontracteerde snelheid van 50 Mbit een snelheid verdubbelaar plaatsgevonden. Dit is echter niet terug te zien op de pagina snelheid wijzigen op het onderdeel waar het actieve pakket wordt getoond. Aan medewerker gevraagd hoe het kan dat het volgens Odido inmiddels omgezette pakket van 50 Mbit naar 100 Mbit niet wordt getoond op de pagina waar de pakketsnelheid kan worden aangepast. Antwoord van de medewerker was dat op de pagina snelheid wijzigen bij het onderdeel actieve pakket de snelheid wordt getoond waarmee het contract was afgesloten. Iemand bekend met deze gang van zaken?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Kun je op die pagina überhaupt nog een andere snelheid kiezen?

Het lijkt erop dat Odido gewoonweg is overgegaan op maar één profiel voor DSL die intraint op de maximale snelheid die jouw draadje naar de DSLAM kan halen.

Het scheelt administratieve rompslomp op infrastructuur die ze toch al van KPN “huren”.

Wat is concreet je vraag? Is er een probleem?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Cookiemonsterr
Ik kan de snelheid wijzigen naar 100 Mbit/sec tegen een nihiel prijsverschil, komend vanaf 36,24 eur per maand naar 37,50 eur voor de eventueel gekozen 100Mbit, echter wel tegen een nieuw prijsplan. Modem traint in op 100 + Mbit , echter is de daadwerkelijke downloadsnelheid van een enkel bestand via een bekabelde ethernet verbinding max 5,7 Mbit/ sec. Dit komt dus overeen met de gecontracteerde pakket snelheid van 50 Mbit. De concrete vraag is dus waarom er op de abonnement overzicht pagina getoond wordt dat het 100 Mbit pakket actief is tegen de oorspronkelijke prijs, terwijl er op de snelheid wijzigen pagina getoond wordt dat het 50 Mbit pakket actief is tegen de oorspronkelijke prijs.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zit het hem niet in het kleine detail 'tot' ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcgA-kn_gfnJc_EMtWu3tikq0WI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ezlY8M7qZoccTUDZhfQ4bOUO.png?f=fotoalbum_large
Dat kan dus ook 50 Mbit zijn...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Cookiemonsterr
Het zou eventueel kunnen zitten in het het aangehaalde detail, echter, met betrekking tot de snelheids verdubbelaar heb ik een nieuwsbericht op tweakers gevonden : nieuws: Odido verhoogt internetsnelheid voor bestaande en nieuwe klanten . Bij mij lijkt deze wijziging echter niet doorgevoerd op het oorspronkelijk afgenomen pakket van 50 Mbit.