• hehoka
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:16
Ik had een vastloper, en heb windows opnieuw geinstalleerd van een usb stick. Alles wissen. helemaal vers.
Opstarten deed ik van ssd 1. voor de crash, maar na installatie ( alles werkt trouwens ) houd ik het volgende over.

efi files op ssd 1 en de rest op 2. boot van 2. Ik wil er een uit halen voor externe backup, maar krijg het idee dat als ik er een uit haal niks meer werkt, omdat ze aan elkaar vast zitten? en de config.sys over en weer verwijst. Hoe kan ik dit oplossen, want het gaat me net over het koppie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1fwoMFWgU6iPYZk25c_D6XfRIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xA4eAlkaGIy85nCNQfTAiHRW.png?f=fotoalbum_large

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49
Het is vaak handiger om de windows installatie met alleen de ssd/hdd uit te voeren waarop je Windows wil installeren. Dit kan je nu alsnog doen. Dan weet je zeker dat alles op de juiste ssd/hdd terecht komt.

Dit zal vermoedelijk de snelste oplossing zijn.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:59
Bij installatie kies je ook 1 schijf, dit keer heb je schijf 2 gekozen. Je hebt de keuze gemaakt deze ge wissen bij installatie - maar dat doet niets met schijf 1.
Gezien je eerste keer al Windows op schijf 1 had gezet, heb je nu op beide schijven Windows gezet.
Je boot van schijf 2, dus de installatie van schijf 1 kan je veilig verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 09-12-2025 01:41 ]