Open Dutch Fiber, aansluiting in de flat in mijn hofje

Pagina: 1
Acties:

• Tjoeri
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-12 17:38
Ik zit even met een palaver. Ik heb een jaar geleden ofzo het blije nieuws gekregen dat ik glasvezel ga krijgen in mijn oude pleuris huis in hartje amsterdam, helemaal goed dacht ik!

Onderhand is de straataansluiting gelegd ( de bekende kabeltjes uit de tegels bij de ingang ).

Echter ligt dit er al maanden en maanden. In deze maanden kreeg ik ineens de mogelijkheid om via FIBER een abbo af te sluiten, die in zou gaan wanneer ODF de aansluiting zou afronden. Wat ik ook enigzins vreemd vind, FIBER wilt toch ook klanten lijkt me?

afin, weer maanden later en er is nog steeds niets gebeurd. Ik kwam toevallig een knakker tegen van ODF op straat die bezig was met een ander pand en die wist mij leuk te vertellen dat de aansluiting mijn appartement in nagenoeg onmogelijk zou zijn omdat ik in een hofje woon etc etc, wat volgens mij lulkoek is.

meerdere telefoontjes naar ODF mochten ook niet baten. Met mijn huisbaas dit overleggen voor ons hele pand heeft ook al meerdere malen niks opgeleverd want "hij heeft hier geen verstand van"..

Nu weet ik even niet meer wat ik moet doen.

hebben jullie wellicht soortgelijke situaties meegemaakt en hoe hebben jullie dit verholpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tjoeri op 08-12-2025 16:56 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Bij mijn weten heeft Odido het eerste jaar alleenrecht bij ODF verbindingen, dus je zou eerst eens contact met Odido kunnen opnemen en kijken of die al via glasvezel kunnen leveren.

Maar van wat ik mij herinner heeft het sowieso een paar maanden geduurd vanaf dat de sprietjes naar boven kwamen tot er een aansluiting mogelijk was.

• Tjoeri
Bedankt voor je reactie! Maar dat vind ik wel redelijk bizar, ik heb gewoon het standaard riedeltje doorlopen op de FIBER website en een abbonnement kunnen yolo'en.

Ik weet niet zeker of het echt exclusief is.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Ik weet ook niet of het overal op dezelfde manier gaat, maar hier destijds:
Abo afsluiten bij provider (Freedom), die vervolgens bij ODF een verzoek inschieten om de aansluiting af te maken (naar binnen brengen en aansluitpunt in meterkast aan te brengen) - en daarna werd de verbinding door provider actief gemaakt. Dus het was hier niet zo dat alle aansluitingen meteen afgerond worden - ze worden afgerond zodra je een abonnement afsluit.

Wellicht dat je bij FIBER een abonnement kan afsluiten maar dat 'ie pas wordt opgeleverd over een jaar, als de exclusiviteitsperiode voorbij is.

• Tjoeri
oh.. ja daar heb ik dan ook weer niet over negedacht. raar.

Ja ik moet maar eens gaan pluizen hoe dit zit.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb hier wat ervaring mee (als klant). Nadat de kabels in de straat aangelegd zijn moeten er ook nog werkzaamheden plaatsvinden om het aansluitpunt in de ndividuele woningen (meterkasten waarschijnlijk) te aan te leggen. Daarvoor moet ODF samenwerken met de pandeigenaren/beheerders (omdat er werkzaamheden in de openbare ruimtes/technische ruimtes uitgevoerd moet worden). In veel gevallen is dit een VvE.

ODF vertelde dat ding lang kan duren omdat er geen centraal register is met data van elke VvE/beheerder, en er te weinig monteurs zijn. Het proces zou enigszins te versnellen zijn door als bewoner de VvE te verzoeken om zelf contact op te nemen met ODF, in plaats van dat af te wachten. ODF gaat dan in overleg met de VvE/beheerder.

En daarna is het inderdaad het geval dat voor het activeren van je abo nog een keer een monteur langs moet komen op de apparatuur te installeren, e.e.a. te configureren in de wijkkast en in samenwerking met de backoffice het internet echt te activeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Sefyu op 08-12-2025 17:22 ]

• Tjoeri
Nou ja dat verklaard een hele hoop, en ik vrees dit dat dit nog een lange tijd kan gaan duren met mijn huidige beheerders -_-.

Ik ga wel niet teveel hoop houden en gewoon verder met Ziggo en geduldig afwachten dan maar.
Pagina: 1