Onkyo TX-NR686 receiver - probleem met weergave speakers

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:49
Hebben jullie nog ideeën wat ik kan doen? Ik heb een Onkyo TX-NR686 receiver, samen met 2 Dali oberon 5 speakers en een Dali C-8 sub. 2.1 set.

Nu merkte ik vandaag dat mijn rechter speaker het niet meer doet. Er komt geen geluid meer uit. Ik heb de kabels omgedraaid op de receiver en dan heb ik het probleem aan de andere kant. Beide zuilen doen het dus wel maar het lijkt er op dat mijn receiver de geest heeft gegeven op de rechter speaker.

Wat kan ik nog meer doen? Receiver is 6 jaar oud en staat dagelijks aantal uur aan.. Dat is toch vrij snel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ID-College schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:11:
Hebben jullie nog ideeën wat ik kan doen? Ik heb een Onkyo TX-NR686 receiver, samen met 2 Dali oberon 5 speakers en een Dali C-8 sub. 2.1 set.

Nu merkte ik vandaag dat mijn rechter speaker het niet meer doet. Er komt geen geluid meer uit. Ik heb de kabels omgedraaid op de receiver en dan heb ik het probleem aan de andere kant. Beide zuilen doen het dus wel maar het lijkt er op dat mijn receiver de geest heeft gegeven op de rechter speaker.

Wat kan ik nog meer doen? Receiver is 6 jaar oud en staat dagelijks aantal uur aan.. Dat is toch vrij snel?
Kun je de zone 2 aansluitingen gebruiken ipv zone 1?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ID-College
The Eagle schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:29:
[...]

Kun je de zone 2 aansluitingen gebruiken ipv zone 1?
Dan werken ze wel beide idd.. kan je zone2 gebruiken icm TV (via ARC)..? Dan kan ik tijdelijk zone2 gebruiken ipv 1. Kreeg t zo snel niet aan de gang iig :)

Kan ik zeker ook concluderen dat er idd iets stuk is?

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 07-12-2025 21:23 ]

• The Eagle

The Eagle

ID-College schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:22:
[...]

Dan werken ze wel beide idd.. kan je zone2 gebruiken icm TV (via ARC)..? Dan kan ik tijdelijk zone2 gebruiken ipv 1. Kreeg t zo snel niet aan de gang iig :)

Kan ik zeker ook concluderen dat er idd iets stuk is?
Ik zou even je handleiding checken of je een tweede speakerpaar als fronts (A cq B) kunt schakelen via die zone 2. Beetje zoals altijd al de stereo versterkers doen. Op mijn Denon kan zoiets, kan me bijna niet voorstellen dat de Onkyo dat niet zou kunnen.

Iets stuk is er sowieso, dat lijkt me duidelijk. Gezien prijsklasse van je receiver en de leeftijd van het ding is reparatie naar verwachting niet rendabel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ID-College
The Eagle schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:45:
[...]

Ik zou even je handleiding checken of je een tweede speakerpaar als fronts (A cq B) kunt schakelen via die zone 2. Beetje zoals altijd al de stereo versterkers doen. Op mijn Denon kan zoiets, kan me bijna niet voorstellen dat de Onkyo dat niet zou kunnen.

Iets stuk is er sowieso, dat lijkt me duidelijk. Gezien prijsklasse van je receiver en de leeftijd van het ding is reparatie naar verwachting niet rendabel.
Thanks.. zal er eens induiken! Er staat bij de ARC aansluiting (MAIN) naast. Het lijkt erop dat het puur op de zone main kan afspelen.
Aan de andere kant ook wel goed moment om wat kleiner te gaan.. :P een bluesound oid. Is er ook direct meer ruimte voor een grotere tv :Y)

• The Eagle

The Eagle

Dat bedoel ik niet. Je moet kijken of je de zone2 aansluiting als tweede stereo paar kunt benutten in de main zone.

• ID-College
The Eagle schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:59:
Dat bedoel ik niet. Je moet kijken of je de zone2 aansluiting als tweede stereo paar kunt benutten in de main zone.
Snelle research toont dat Denon dit wel kan, maar deze niet. Zie b.v. https://www.avforums.com/...-2.2206650/#post-26805997

Lijken meer mensen t probleem te hebben bij HDMI.. als ik zo snel ff rondzoek krijg je dit niet gerealiseerd zonder extra splitter.. Anyway, zal als ik tijd heb er even naar kijken maar vrees t ergste..

Thanks voor je hulp!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-12 22:14
Volgens de handleiding is zone 2 ook te gebruiken als Bi-AMP, heb daar geen ervaring mee maar misschien dat dit wel gaat werken.

Collectie

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:28
ID-College schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:11:

Je kunt de speakers op zone 2 zetten. zie beeld hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJvQnt2CkYgcPS-jSpaDmmf1sso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEgQaVXip73FYZOgZz65Oinl.png?f=fotoalbum_large
je zou hem open kunnen maken en kijken of je iets vreemd ziet, wel eerst van spanning halen en bedenk op de condensatoren kan ook na langere tijd nog best veel spanning er op zitten dus niet met je vingers erin.

• ID-College
Jan-tweak schreef op maandag 8 december 2025 @ 00:02:
[...]

Je kunt de speakers op zone 2 zetten. zie beeld hieronder.
[Afbeelding]
je zou hem open kunnen maken en kijken of je iets vreemd ziet, wel eerst van spanning halen en bedenk op de condensatoren kan ook na langere tijd nog best veel spanning er op zitten dus niet met je vingers erin.
Klopt! Dank voor je suggestie. Getest en dan komt er idd geluid uit beide speakers. Het lijkt er alleen op dat je geluid vanuit hdmi niet kan doorsturen naar je speakers op zone 2, zonder een externe splitter te kopen.

Ik kreeg het niet zo snel aan de gang maar ga ff kijken of ik er nog wat op kan vinden of iets anders kan bedenken :)

• The Eagle

The Eagle

ID-College schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:52:
[...]

Klopt! Dank voor je suggestie. Getest en dan komt er idd geluid uit beide speakers. Het lijkt er alleen op dat je geluid vanuit hdmi niet kan doorsturen naar je speakers op zone 2, zonder een externe splitter te kopen.

Ik kreeg het niet zo snel aan de gang maar ga ff kijken of ik er nog wat op kan vinden of iets anders kan bedenken :)
Handleiding p37: https://www.gebruikershan...ing-859298.html?page=0037
Als audio van een extern verbonden AV-component naar ZONE 2 uitgevoerd wordt, moet de verbinding gemaakt worden met gebruik van een digitale coaxiale kabel, een digitale optische kabel of een analoge audiokabel. De audio afkomstig van extern verbonden AV-componenten kan naar ZONE 2 uitgevoerd worden als de audio analoog is of met 2-kan. PCM-signalen. Wanneer de AV-component met een digitale coaxiale kabel of een digitale optische kabel met dit toestel is verbonden, dan moet de audio-weergave van de AV-component in PCM-weergave worden verander
Oftewel: je TV via SPDIF aansluiten, als PCM instellen en dan zou het moeten kunnen.

Pagina: 1