Notificatie over reactie blijft na verwijderen bestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:29

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Topicstarter
Hoi lieve Tweakers,

Ik opende tweakers omdat ik een melding (zie beneden) had over een reactie. Na op de melding gedrukt te hebben kreeg ik een foutmelding (zie beneden) omdat de reactie inmiddels weer verwijderd was. :'(

Is het misschien niet een idee om de melding over een reactie ook te verwijderen wanneer de reactie verwijderd wordt? _/-\o_

...
Indien relevant, voeg een screenshot toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3dXeFjo-FRMk4LACJsz8kUMreI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fF3sLphVfnEGPAf7L122Zffo.png?f=fotoalbum_large

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan heb je in dat topic user MCP gequote met z'n spam, en die reactie is verwijdert ;)

Als het goed is kan je gewoon op "markeer alles als gelezen" klikken, en dan is het weg ;)

Ey!! Macarena \o/

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-12 11:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
TheAncientDovah schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:48:
Hoi lieve Tweakers,

Ik opende tweakers omdat ik een melding (zie beneden) had over een reactie. Na op de melding gedrukt te hebben kreeg ik een foutmelding (zie beneden) omdat de reactie inmiddels weer verwijderd was. :'(

Is het misschien niet een idee om de melding over een reactie ook te verwijderen wanneer de reactie verwijderd wordt? _/-\o_
Het nadeel van een notificatie intrekken is dat ze ook via de browser en mail verstuurd kunnen zijn, en die kun je niet intrekken.

Als we de notificatie wel verwijderden, dan had je een foutmelding gekregen op het moment dat je op de melding van de browser of in de mail klikte. Dat is nog onduidelijker. Nu weet je tenminste dat de reactie waarvoor je een notificatie kreeg verwijderd is.

Persoonlijk zou ik het vreselijk irritant vinden als ik, bijvoorbeeld op mijn telefoon, een notificatie krijg; dat even negeer en later de notificatie wil bekijken en hij is weg. Dan vraag ik mij af of ik nu gek ben en een notificaite heb gehalucineert ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kees op 08-12-2025 11:00 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

crisp

Devver

Pixelated

Notificaties zijn voor ons "fire & forget". Zoals hierboven uitgelegd heeft het intrekken van notificaties ook negatieve gevolgen, naast het feit dat het technisch lastig is of zelfs onmogeljk (mail, webpush).

Je kan een enkele notificatie op gelezen zetten door op het blauwe icoontje te klikken, of al je notificaties als gelezen markeren met de link onderin de dropdown :)

Intentionally left blank

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:29

TheAncientDovah

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:55:
Dan heb je in dat topic user MCP gequote met z'n spam, en die reactie is verwijdert ;)

Als het goed is kan je gewoon op "markeer alles als gelezen" klikken, en dan is het weg ;)
Geen idee, niet dat ik me bewust kan herinneren. Maar deze discussie gaat wat mij betreft in ieder geval niet om de contents van de reactie en staat daar los van.
Kees schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:58:
[...]

Het nadeel van een notificatie intrekken is dat ze ook via de browser en mail verstuurd kunnen zijn, en die kun je niet intrekken.

Als we de notificatie wel verwijderden, dan had je een foutmelding gekregen op het moment dat je op de melding van de browser of in de mail klikte. Dat is nog onduidelijker. Nu weet je tenminste dat de reactie waarvoor je een notificatie kreeg verwijderd is.

[...]
crisp schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:29:
Notificaties zijn voor ons "fire & forget". Zoals hierboven uitgelegd heeft het intrekken van notificaties ook negatieve gevolgen, naast het feit dat het technisch lastig is of zelfs onmogeljk (mail, webpush).

[...]
Dit is een goed punt, en inderdaad ook wel begrijpelijk. Emails intrekken gaat moeilijk worden.

Misschien dat intrekken wel mogelijk is in een beperkt aantal situaties. Bijvoorbeeld wanneer een gebruiker webnotificaties en emails uit heeft staan.
Kees schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:58:
[...]

Persoonlijk zou ik het vreselijk irritant vinden als ik, bijvoorbeeld op mijn telefoon, een notificatie krijg; dat even negeer en later de notificatie wil bekijken en hij is weg. Dan vraag ik mij af of ik nu gek ben en een notificaite heb gehalucineert ;)
Daarin verschillen we van voorkeur :P

Ik moet zeggen dat ik wel vaker zoiets ervaar met de NOS. Dan krijg ik een pushbericht voor een nieuwsartikel met een bepaalde titel en zodra ik eindelijk op mijn telefoon kijk, erop druk en het artikel laad, is de titel alweer veranderd.

Als dit een bewuste keuze is van Tweakers en er geen beter alternatief in zicht is, dan begrijp ik dat en dan is het topic hiermee gesloten.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 12:34

DaFeliX

Tnet Devver
TheAncientDovah schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:08:
[...]

Als dit een bewuste keuze is van Tweakers en er geen beter alternatief in zicht is, dan begrijp ik dat en dan is het topic hiermee gesloten.
d:)b

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.