The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Vraag
Alle reacties
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ik frut, dus ik epibreer
Toch een loodgieter laten komen om 2 afsluiters te plaatsen binnenshuis in die beide leidingen?Boeryepes schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:20:
Die heb ik in de schuur wel zitten. Huis is uit 1978 en ik probeer erachter te komen of mijn vermoeden juist is voordat ik mijn terras openbreek en de loodgieter laat komen.
Dan kun je daarna al dan niet uitsluiten dat je moet graven.
Of je plaatst ze zelf, maar gezien de eerste vraag vermoed ik dat je niet zo enthousiast bent wat betreft dat zelf te doen?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Dat kan ik niet zelf en bovendien wordt het na 50 jaar wel tijd om de boel te vervangen. Niet weten of het lek er zit is vervelend maar misschien moet ik het maar accepteren dat ik niet vooraf te weten kom.Ronald.42 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:25:
[...]
Toch een loodgieter laten komen om 2 afsluiters te plaatsen binnenshuis in die beide leidingen?
Dan kun je daarna al dan niet uitsluiten dat je moet graven.
Of je plaatst ze zelf, maar gezien de eerste vraag vermoed ik dat je niet zo enthousiast bent wat betreft dat zelf te doen?
Ik ken de situatie natuurlijk niet maar als die leidingen al 50 jaar in de grond zitten is de kans vrij groot dat er wat loos is.Boeryepes schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:48:
[...]
Dat kan ik niet zelf en bovendien wordt het na 50 jaar wel tijd om de boel te vervangen. Niet weten of het lek er zit is vervelend maar misschien moet ik het maar accepteren dat ik niet vooraf te weten kom.
Als je verder alles uitgesloten hebt zoals bijv. een lekke wisselaar in de ketel zelf dan misschien maar door de zure appel heen bijten en nieuwe leidingen leggen.
Of de schuur afsluiten en daar een andere vorm van verwarming plaatsen zoals bijv. Een airco.
Inderdaad alles al zoveel als mogelijk uitgesloten en het leek wordt erger.Ronald.42 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:57:
[...]
Ik ken de situatie natuurlijk niet maar als die leidingen al 50 jaar in de grond zitten is de kans vrij groot dat er wat loos is.
Als je verder alles uitgesloten hebt zoals bijv. een lekke wisselaar in de ketel zelf dan misschien maar door de zure appel heen bijten en nieuwe leidingen leggen.
Of de schuur afsluiten en daar een andere vorm van verwarming plaatsen zoals bijv. Een airco.
De radiator in schuur houdt ik liever alhoewel de airco er ook is.
:strip_exif()/f/image/POLnbEGZk0bSxmnUT64NJ8wR.jpg?f=fotoalbum_large)