Shelly blijft offline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Vanwege een adapter wissel van mijn modem heeft mijn internet er vandaag een minuutje uit gelegen. Hierna werkt alles weer behalve mijn Shelly 1PM (Gen4). Deze blijft steeds de status offline aangeven. Schijnt een bekend probleem te zijn volgens Shelly na een power dip of na het tijdelijk wegvallen van internet.

Nu heb ik alle stappen in het opvolgprotocol wat ik voor Shelly kon vinden al uitgelopen. 30 seconden spanningsloos maken, fabrieks reset en opnieuw koppelen etc etc

Steeds krijg ik hem prima gevonden en opnieuw koppelen lukt ook feilloos. Maar hij blijft steeds maar offline qua status.

Rechtstreeks benaderen via IP werkt ook. Dan kan ik het apparaat wat aan de Shelly gekoppeld zit ook bedienen. Maar vanuit de Shelly Cloud app blijft hij aangegeven dat het device offline is. Online krijgen lukt niet.
We zitten op hetzelfde wifi netwerk en ook die gegevens heb ik opnieuw toegevoegd en gecheckt. Ook de firmware zijn geupdate

Iemand nog een idee hoe ik hem weer online krijg?

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gezien je hem gewoon kunt benaderen heeft hij qua netwerk dus prima verbinding. Dit lijkt me een cloud issue waar ik gewoon eens een paar dagen overheen zou laten gaan.

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Het zou natuurlijk een cloud probleem kunnen zijn. Op zich wel opvallend dat hij al die tijd ervoor prima functioneerde en dat dit probleem pas ontstond bij het vervangen van een adapter. Maar ik zou het zeker wel even aan kunnen kijken (zit tot op heden ook niets anders op).