Camera (mini) outdoor, beweginsdetectie, opslag Google drive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• h3teq
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:51
Ik ben al de hele dag aan het zoeken op internet, maar krijg het niet gevonden. Het kan ook zijn dat wat ik in gedachte heb niet bestaat natuurlijk.

Wat ik in gedachte heb is een (mini) camera die geschikt is voor buiten, te bedienen is via eWeLink of Smartlife, bij beweginsdetectie (eventueel volgsysteem) automatisch begint te filmen en de beelden op mijn cloud opslaat.

Als ik het teruglees is het misschien wel veel gevraagd, maar misschien heeft iemand suggesties? Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Emula
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 14:38
ik heb zelf een Eufy camera met klein zonnepaneeltje. die kan het opslaan via RTSP doen op mijn nas. wat overgens zeer aan te raden is mtb offline gebruik en opslag terug zien. als het echt moet in de cloud dan kan je ook een kleine nas gebruiken voor de eerste opslag en het daarna laten uploaden door de nas zelf.

• h3teq
Dank je voor de hulp.

Dit gaat helaas mijn kennis te boven, maar ik ga me eens verdiepen in wat je schrijft.

De reden dat ik beelden zo op wil slaan is dat ik het zo vreemd vind dat de beelden op een kaartje in de camera worden opgeslagen. Iedereen kan dat kaartje er uithalen en meenemen. Dan heeft het nog weinig zin.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar er bestaan toch wildcamera's met remote mogelijkheden?
Uiteraard e.e.a. afhankelijk van de afstand en de gebruikte verbindingstechnologie c.q. het daarbij behorende energieverbruik.

Mooie Plaatjes   

• h3teq
Ja, maar volgens mij slaan die wildcamera's "lokaal" op. Er zit een (micro) SD kaart in vermoed ik. Als beveiligingscamera buiten vind ik dat een beetje onlogisch. Iemand kan dan gewoon de kaart meenemen.

Ik ben met de info van Emula gaan zoeken en dan kom ik ook een "NVR" tegen. Het 1 leidt vaak tot het ander. Ik probeer nu te ontdekken hoe dat precies werkt. Ik kom er nog op terug hier.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:23
Er zijn genoeg buitencamera's te krijgen met bewegingsdetectie en opslag op harde schijf (NAS) in huis. Opslag op externe cloud is ook genoeg keus maar dan zit je vaak vast aan een abonnement of de opslag blijft beperkt bewaard.
Als ik jou was zou ik naar een grote electronica zaak gaan en daar uitleg vragen over de diverse camera's.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Welk probleem ben je aan het oplossen?
Wat is de gebruiks casus?
Waarom niet een nvr en een camera/deurbel camera via poe?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-12 21:31

John Doos

ClaudZaque

Als je cloudopslag wilt, dan moet je ook internet hebben.
Ik suggereer dan WiFi of POE.

En zodra je dat hebt, heb je ook geen cloud meer nodig maar kan je gewoon FTP of een ander protocol gebruiken toch.

Als je echt een standalone oplossing wilt, zul je naar trail cameras moeten kijken.
Die hebben een uplink via 4G. Denk hierbij aan een Talon Pro bijvoorbeeld.

Nee

• h3teq
Ik ben alles hierboven aan het verwerken. Dit is waar ik totaal niet in thuis ben.

Ik heb geen NAS, wel een cloud. Daarom dacht ik "even" een camera daaraan te "linken". WiFi is er ook. Vandaar. De Kerstvakantie is mooi om daar eens goed voor te gaan zitten.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

h3teq schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:55:
Ja, maar volgens mij slaan die wildcamera's "lokaal" op. Er zit een (micro) SD kaart in vermoed ik. Als beveiligingscamera buiten vind ik dat een beetje onlogisch. Iemand kan dan gewoon de kaart meenemen.
Ja & nee. Dat ligt er maar helemaal aan welk type je koopt.

Je hebt wildcamera's met alleen maar opslag op een lokaal geheugenkaartje.
Maar er zijn er ook met WiFi verbinding. Dan moet je natuurlijk wel enigszins in de buurt zitten qua ontvangst.
Of exemplaren met 4G/5G connectiviteit. En dan zul je dus iets met een mobiel data abo moeten regelen o.i.d.

De keuze is reuze!
E.e.a. uiteraard ook afhankelijk van de financiële wensen en mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 18-12-2025 08:35 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1