Ik wilde laatst het emailadres van mijn Flickr account veranderen aangezien ik het oude emailadres ga opheffen. Mijn Flickr account is echter aangemaakt met een nickname, ik heb geen foto's geüpload, het wordt alleen gebruikt om anderen te volgen, en er is geen payment information. Flickr haat gebruikers zoals ik en probeert het ons zo lastig/duur mogelijk te maken; ze willen eigenlijk dat je een maand Flickr Pro koopt. Maar dit is niet nodig.
Randvoorwaarden:
1) Je hebt nog toegang tot je Flickr account en kan nieuwe foto's uploaden.
2) Je hebt een digitale camera of smartphone.
Stappenplan:
1) Maak een generieke foto van een willekeurig object (bv van een tang op de vloer, een paar pennen op je bureau, teddybeer op je bed)
2) Bewerk die foto's door hem te croppen, sla op met een duidelijke naam "tang_bewerkt.jpg".
3) Upload "tang_bewerkt.jpg", je kan hem op private laten staan.
4) Ga nu naar https://www.flickrhelp.co...Your-Flickr-Email-Address
5) Doorloop het "Change Email Request" proces. "Personal account", "No full Name". "Yes"
6) Vul nu het formulier in. Geef de Flickr-link naar "tang_bewerkt.jpg op, en upload het originele onbewerkte bestand (met de Exif info!).
7) Wacht een paar dagen, je krijgt nu een email op het nieuwe emailadres met de vraag het verzoek te bevestigen. Doe dat.
Wacht nog een paar dagen, je krijgt nu een 2de email dat ze het emailadres hebben aangepast.
9) Je kan nu een password reset doen, of gewoon uitloggen, en inloggen met het nieuwe emailadres plus het oude password. (Ik was genoodzaakt de Flickr cookies te verwijderen).
10) Als alles na behoren werkt kan je de geüploade foto verwijderen.
Randvoorwaarden:
1) Je hebt nog toegang tot je Flickr account en kan nieuwe foto's uploaden.
2) Je hebt een digitale camera of smartphone.
Stappenplan:
1) Maak een generieke foto van een willekeurig object (bv van een tang op de vloer, een paar pennen op je bureau, teddybeer op je bed)
2) Bewerk die foto's door hem te croppen, sla op met een duidelijke naam "tang_bewerkt.jpg".
3) Upload "tang_bewerkt.jpg", je kan hem op private laten staan.
4) Ga nu naar https://www.flickrhelp.co...Your-Flickr-Email-Address
5) Doorloop het "Change Email Request" proces. "Personal account", "No full Name". "Yes"
6) Vul nu het formulier in. Geef de Flickr-link naar "tang_bewerkt.jpg op, en upload het originele onbewerkte bestand (met de Exif info!).
7) Wacht een paar dagen, je krijgt nu een email op het nieuwe emailadres met de vraag het verzoek te bevestigen. Doe dat.
9) Je kan nu een password reset doen, of gewoon uitloggen, en inloggen met het nieuwe emailadres plus het oude password. (Ik was genoodzaakt de Flickr cookies te verwijderen).
10) Als alles na behoren werkt kan je de geüploade foto verwijderen.