Dating advies gevraagd ;) (ukraine)

Pagina: 1
Acties:

• IvanosNL
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-01 02:39
Allereerst, dit is de eerste keer dat ik op het Tweakers forum zit. Ik ken de site al een tijdje (ik ben 43), maar ik heb het forum nog nooit gebruikt. Maar dit leek mij een goede plek om wat advies of tips te vragen, aangezien er zoveel mensen op deze site zitten.

Ik spreek nu al zo'n twee weken met een Oekraïense vrouw, de eerste week op Tinder, en na een paar dagen hebben we telefoonnummers uitgewisseld, omdat het makkelijker praten is omdat WhatsApp automatisch kan vertalen. Ze woonde al 3,5 jaar in dezelfde stad als ik en is nu, sinds zes maanden, verhuisd naar een meer permanente plek, zo'n 10 km verderop in een volgend dorp. Ze is hier sinds de oorlog, maar dat is in dit verhaal duidelijk, neem ik aan ;)

Appen gaat goed, sommige dagen is er meer interactie dan andere. Soms worden berichten snel gelezen, en beantwoord, soms krijg je geen reactie terug. Dus gisteren nam ik haar mee op een koffiedate, ze nodigde me uit in haar huis toen ik haar ophaalde. Natuurlijk neem ik bloemen mee (klein boeket, de juiste kleuren en al), ik, me gedragend als de heer die ik ben, bood mijn arm aan als ik door het zand liep, hield deuren voor haar open. En ze complimenteerde me over al die dingen. De date ging goed, ook al praatten we 90% van de tijd via een vertaal app, geen ongemakkelijk moment, en veel gepraat en gelachen. FFW 1,5 uur bracht ik haar terug naar huis, we namen gewoon afscheid door gedag te zeggen, ze draaide zich zelfs om en zwaaide nog een keer tijdens het lopen naar huis. Ik stuurde haar een bericht dat ik de date echt leuk vond, ze antwoordde hetzelfde, vond de bloemen en de thee enz. geweldig. Dus ik vroeg haar via een bericht of ze in de toekomst een tweede date wil. En hier is mijn vraag, die is na 24 uur nog steeds niet beantwoord, maar wel gelezen. Nou weet ik wel dat er uiteraard een cultuur verschil is, en dat is niet erg, ik ben zelf helemaal gek op de Slavische cultuur en alles wat daarbij komt kijken.

Maar is hier misschien iemand die hetzelfde is heeft meegemaakt, of hier wat (zinnigs) over weet te zeggen :)

Sorry jongens voor het lange bericht, maar mijn bedoeling was om een ​​goed beeld van de situatie te schetsen :)

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je na een week nog geen reactie hebt gehad dan zou ik me zorgen maken. Na 1 dag kunnen er zoveel redenen zijn.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24
Geen ervaring, maar je kunt het een week aankijken. Wellicht is er iets gebeurd, maar communicatie is wel belangrijk. Misschien ziet zij de dat anders, maar dat is echt een vraag die aan haar gesteld moet worden.
Ik raad wel ergens aan om niet te blijven hangen na die aankijk periode. Dan zou een vriendschap ook goed kunnen zijn.
Genoeg Slavische dames die wellicht "gewilliger" zijn. Overigens begrijp ik ook al te goed dat blijven hangen omdat ze voor jou wel helemaal goed is, ook een ding is.

Zelf krijg ik ook wel jeuk van wel lezen en niet reageren. Vandaar ook de uitspraak. Lees dan niet denk ik dan. Maar die discussie heb ik met mijn vrouw ook best wel eens. Of dat ze terug stuurt dat ze geen tijd heeft. Lees dan niet.

Maar wat njitter ook zegt is mijn mening ook. Wacht even een weekje en maak dan een besluit.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:04
Als het een Nederlandse dame was, had je dan na 24u de hoop al opgegeven?
Waarom twijfel je dan bij een Oekraïense dame?

Gewoon gezellig contact houden, je merkt vanzelf of het iets wordt. Loop echter niet te hard van stapel, 1 date maakt niet meteen een relatie. - maar kan het natuurlijk wel worden :).

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 07-12-2025 12:13 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb het even aan mijn Oekraïense vriendin gevraagd. Er is in Oekraïne meer dan in Nederland een cultuur dat vrouwen afwachtend zijn en dat de man maar zijn best moet doen om de vrouw voor zich te winnen. Dus op haar komt het wachten met een reactie niet gek over.

Maar net als in Nederland, een culturele trend betekent nog niet dat iedereen zo is, natuurlijk.

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:13
Ik zou zeggen.
Kallem an.
Als zij verder wil hoor je het vast wel.
zo niet dan weet je toch genoeg.
Lekker verder.

• IvanosNL
Arunia schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:09:
Zelf krijg ik ook wel jeuk van wel lezen en niet reageren. Vandaar ook de uitspraak. Lees dan niet denk ik dan. Maar die discussie heb ik met mijn vrouw ook best wel eens. Of dat ze terug stuurt dat ze geen tijd heeft. Lees dan niet.
Ja precies dat, dat jeukt idd behoorlijk hahaha, ook in andere context hoor, niet alleen in deze

• IvanosNL
RoD schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:14:
Ik heb het even aan mijn Oekraïense vriendin gevraagd. Er is in Oekraïne meer dan in Nederland een cultuur dat vrouwen afwachtend zijn en dat de man maar zijn best moet doen om de vrouw voor zich te winnen. Dus op haar komt het wachten met een reactie niet gek over.

Maar net als in Nederland, een culturele trend betekent nog niet dat iedereen zo is, natuurlijk.
Klopt, ze liet mij wel enorm leiden, heel veel goede tekenen, maar idd, we gaan het zien. Heb bij die vorige date ook gemerkt als ik direct zeg, "aankomende zaterdag zo en zo laat waar haal ik je op?" dat dat eigenlijk het beste werkt

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-01 16:54
Sommige mensen, waaronder ik, denken graag na voordat er via WA een reactie wordt gegeven. Dus wat mij betreft is het lezen, maar niet gelijk reageren geen slecht teken. Vind wat leuks om heen te gaan en vraag het bv een 2e keer :-)

Runs everything...

• IvanosNL
MacIsCool schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:51:
Sommige mensen, waaronder ik, denken graag na voordat er via WA een reactie wordt gegeven. Dus wat mij betreft is het lezen, maar niet gelijk reageren geen slecht teken. Vind wat leuks om heen te gaan en vraag het bv een 2e keer :-)
Dat laatste heb ik maar gedaan gisteren avond, en dat was een succes, aankomend weekend gaat ze mee uit eten 🥳

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:00
* NiGeLaToR hartje dit topic *;

Veel plezier TS O+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• IvanosNL
NiGeLaToR schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:52:
* NiGeLaToR hartje dit topic *;

Veel plezier TS O+
Tnx👍
Pagina: 1