Reciever 5,1 met een Infrarood afstandbediening

Pagina: 1
Acties:

• Dickie1
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07-12 09:57
Beste forumleden, mijn huidige Reciever Pioneer VSX-322K valt het geluid steeds van uit en nu ben ik op zoek naar een betaalbare nieuwe Reciever 5.1 met 4x HDMI ingangen, optische aansluiting en vooral niet onbelangrijk waar een infrarood afstandbediening bij zit. Ik heb namelijk een Logitech Harmony Hub afstandbediening waarmee ik alle apparaten aanstuur. Het zou jammer zijn als die komt te vervallen. Ik heb nu al 2 ab's op tafel liggen, Die van Ziggo next mini is ook Blue Tooth namelijk,
Bij mijn zoektocht op internet kom ik uit bij de Sony STR-DH590 maar die wordt aangestuurd via Blue Tooth met je smart telefoon.
Wie zou mij van goed advies willen voorzien? Alle reacties worden zeer gewaardeerd,

Vriendelijk bedankt alvast voor de tijd en moeite die jullie hierin willen stoppen,

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-12 10:48

FeaR

In GoT we trust

Dickie1 schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:57:
Bij mijn zoektocht op internet kom ik uit bij de Sony STR-DH590 maar die wordt aangestuurd via Blue Tooth met je smart telefoon.
”Aansturen via Bluetooth" klinkt niet zoals ik het lees. Sony meldt over Bluetooth:
...maar ook uw ontvanger rechtstreeks vanaf uw gekoppelde smartphone of tablet inschakelen met Bluetooth® Standby.
Inschakelen is het topje van de ijsberg qua een receiver bedienen. Ik zie zo niets over dat je mobiele telefoon volledig als remote gebruikt kan worden.

Maar als zou de receiver met Bluetooth bediend kunnen worden maakt dat nog geen probleem. Remote die bij Sony STR-DH590 geleverd wordt is de "RMT-AA401U", een gewone IR remote. Handleiding van Sony noemt ook een sensor aan de voorzijde van de reciever om de signalen van de remote te ontvangen, iets wat bij IR hoort en niet Bluetooth.

Of de Sony verder een goede keuze is? Lastig te zeggen aangezien de eisen behoorlijk globaal zijn. HDMI versie maakt niet uit? Als dat soort dingen maar gelijk of nieuwer zijn?

Edit:
Van wat ik kan vinden kan de DH590 niet via app (netwerk) bedient worden. Genoemde optie van receiver aanzetten is de enige optie qua bediening, soort van Wake On Lan maar dan Bluetooth.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 07-12-2025 10:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ook is het zo dat apparaten die via een bluetooth AB kunnen worden bediend daarnaast vaak óók gewoon IR kunnen. Sterker nog, geen receiver, maar ik kreeg bij mijn nieuwe nieuwe Sony TV maarliefst 2 AB's, een klassieke IR remote én een bluetooth remote met wat meer functies.

Alles kan stuk.