bannen via ip

Pagina: 1
Acties:

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
dat snap ik niet helemaal als iemand een ban krijgt gaat dat via zijn ip (toch) maar ik heb planet en dan heb ik iedere keer een ander ip adres hoe kun je dan een ban geven ??? als je het via 1 ip doet en de volgende keer dat ik weer online ben heb ik een ander dus wel op tweakers ???

(niet dat ik een ban wil of zo maar gewoon een vraag ivm met een eigen forum waar die functie ook in zit )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan blokkeren ze de account die je hebt op GoT

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

...en maken ze vervolgens weer gewoon een nieuwe aan...

dr valt in principe weinig aan te doen... behalve elke keer het acount blokkeren, en als het té erg een mailtje naar abuse@provider.nl sturen

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• wizzard
ja dat snap ik maar zoals ik al zij er is toch ook een optie om via een ip iemand te bannen zodat meerdere acounts ook niet meer werken (toch dacht ik )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 19 september 2001 15:22 schreef wizzard het volgende:
ja dat snap ik maar zoals ik al zij er is toch ook een optie om via een ip iemand te bannen zodat meerdere acounts ook niet meer werken (toch dacht ik )
We kunnen op basis van het IP-adres iemand van de site weren. Voor mensen met een Dial-up verbinding doe je daar echter weinig mee.

Voor kabel en ADSL ligt het wat lastiger. (voor de gebruikers.)

Overigens heeft niet iedereen die gebanned is een ip-ban, maar wordt het account dicgt gezet.

IP-ban wordt pas overwogen op het moment dat iemand kloontjes aanmaakt en dat soort shit. (Dan kunnen ze dus ook niet meer lezen...)

Aannames zijn fataal.

• wizzard
We kunnen op basis van het IP-adres iemand van de site weren. Voor mensen met een Dial-up verbinding doe je daar echter weinig mee.
ja dat bedoelde ik ik snap wel dat een ip ban voor iemand met een vast ip adres goed werkt dan komt hij er niet meer op hoe dan ook (of een ander ip nr krijgen ) maar met een gewone lijn via dus planet of zo kan dat dus niet en kan deze user gewoon doorgaan met kloontjes maken (toch)

waarom ik dit nu vraag ik heb zelf ook een forum waar we vorige week een stelletje kinders op hebben gehad die heel simpel een level 4 (admin) status konden krijgen en we hebben toen geprobeert ze via hun ip nr te blokken maar die bleven maar terug komen vandaar

ik vraag me dan af of je deze mensen wel compleet kunt blokken van je forum en zo ja hoe ?? (maar volgens mij is dat niet mogelijk

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je kunt de provider blokken door de ip-range te blokken,
maar dan kan dus niemand van die provider meer op je site

het is een keuze tussen 2 kwaden
(daar komt nog eens bij dat de meeste mensen met een modum, meerdere gratis providers hebben...)

• wizzard
ja dat dacht ik al er is dus weinig wat je er aan kunt doen :( maar goed ik heb er al een tijdje (na een update) geen last meer van op mijn forum :) dus mischien is het voor ze toch teveel werk om iedere keer een nieuwe acount te maken.
ik ben weer wat wijzer dan 5 min geleden :)

Pagina: 1