Sparky kan niet connecteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-01 11:44
Ik had een Sparky P1 meter en 2 weken terug verloor die connectie. Dus trachten te resetten.. niets. Blijft vast hangen op de laatste stap ‘uitlezen van slimme meter’. Via klantendienst nog wat geklooid tot deze zeiden om een nieuwe te proberen. Ook deze blijft vast hangen op dezelfde stap ‘uitlezen van slimme meter’.

De poort gechecked bij Fluvius en die staat nog steeds open. Iemand tips?

...

Alle reacties

• Ferry Bouman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGM_0C8L-Lbq1zAJHtuB3xJBcLI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dELhIsWHJmTURyfq4mepHXS1.png?f=fotoalbum_large

• Ferry Bouman
Net nog even gechecked op de meter zelf, de p1 poort staat zeker open.

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 14:30
Heb je nog een oplossing gevonden, ik heb vandaag ook een Sparky gekregen en loop tegen precies hetzelfde probleem aan?

• jmbosje
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-01 20:07
Hier ook zelfde issue. Iemand ondertussen al reacties gekregen of de oplossing?

• RvdR
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-02 19:54
Hier zelfde probleem, werkte prima en nu opeens niet meer. Zelfde laatste stap blijft hangen ondanks herhaalde pogingen tot reset.

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 14:30
Ik heb de dag na mijn berichtje hier contact gehad met de Chargee helpdesk en schijnbaar hebben meer mensen dat gedaan. Er zou een ticket aangemaakt worden, ze dachten dat het met een software update te maken had. Vervolgens had ik een aantal dagen niet meer naar de Chargee app gekeken, in de veronderstelling dat een berichtje of iets zou krijgen. Gisteren kwam ik er bij toeval achter dat hij het nu wel doet.
Ik heb niets meer hoeven doen, aangezien ik bij de installatie gekomen was tot het "Uitlezen van de slimme meter", de laatste stap van de installatie.
Reden dat meerdere mensen de melding gedaan hebben is waarschijnlijk door de proef die Essent gestart is om de omvormer via de slimme meter uit te kunnen schakelen. Enexis is in mei samen met Essent ook al een proef gestart las ik.

Mijn advies is dat als de installatie bij de laatste stap is, de Sparky dan niet te verwijderen maar zo te laten staan in de Chargee app. Vervolgens even een chatberichtje naar de helpdesk (support) sturen vanuit de app.

[ Voor 14% gewijzigd door Trance-M op 30-01-2026 13:37 . Reden: Advies toegevoegd. ]

• Ferry Bouman
Trance-M schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:50:
Heb je nog een oplossing gevonden, ik heb vandaag ook een Sparky gekregen en loop tegen precies hetzelfde probleem aan?
Hoi, sorry even niet meer op de computer geweest. :)

Het is opgelost maar.... Geen idee hoe.
Ik heb van mijn installateur van de laadpaal een nieuwe Sparky gekregen en ook deze werkte in het begin niet, dus heb ik het even zo gelaten en dacht ik kijk morgen wel even opnieuw... Zie ik plots dat mijn laadpaal terug aan 5kW aan het laden is (en zonder Sparky was hij beveiligd op <2kW) en bleek Sparky plotsklaps weer te werken. Hoe dan?? geen idee
Pagina: 1