Ik heb de dag na mijn berichtje hier contact gehad met de Chargee helpdesk en schijnbaar hebben meer mensen dat gedaan. Er zou een ticket aangemaakt worden, ze dachten dat het met een software update te maken had. Vervolgens had ik een aantal dagen niet meer naar de Chargee app gekeken, in de veronderstelling dat een berichtje of iets zou krijgen. Gisteren kwam ik er bij toeval achter dat hij het nu wel doet.
Ik heb niets meer hoeven doen, aangezien ik bij de installatie gekomen was tot het "Uitlezen van de slimme meter", de laatste stap van de installatie.
Reden dat meerdere mensen de melding gedaan hebben is waarschijnlijk door de proef die Essent gestart is om de omvormer via de slimme meter uit te kunnen schakelen. Enexis is in mei samen met Essent ook al een proef gestart las ik.
Mijn advies is dat als de installatie bij de laatste stap is, de Sparky dan niet te verwijderen maar zo te laten staan in de Chargee app. Vervolgens even een chatberichtje naar de helpdesk (support) sturen vanuit de app.
[
Voor 14% gewijzigd door
Trance-M op 30-01-2026 13:37
. Reden: Advies toegevoegd. ]