Ondertiteling of beeld valt weg bij beamer via Miracast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jopie003
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:31
Hallo,

Ik wil via Miracast beeld via mijn beamer presenteren. Ik gebruik Android telefoon of tablet. Nu wordt mijn ondertiteling en beeld op de tel/tablet wel weergegeven, maar op het scherm telkens slechts een van beide. Wat gaat er fout? De beamer is een Chesto Full HD, niet top of the bill volgens mij, maar dit lijkt me niet het meest ingewikkelde, hij moet gewoon een 1-op-1 kopie van mijn scherm maken.

Ik hoor graag als er iemand tips heeft!

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05
Er staat hier een lijstje met zaken om te proberen, heb je die al eens langsgelopen? Geef a.u.b. ook aan hoe je dit verder verbonden hebt met elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Archer_VC10 op 06-12-2025 23:11 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lukt het wel als je probeert te casten naar een andere beamer of tv?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Jopie003
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:31
Archer_VC10 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:04:
Er staat hier een lijstje met zaken om te proberen, heb je die al eens langsgelopen? Geef a.u.b. ook aan hoe je dit verder verbonden hebt met elkaar.
Beste, ik ben hier niet heel erg thuis, maar wat bedoel je met hier? Ik zie geen link of iets?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05
Interessant, er stond echt een link in. Finger trouble ongetwijfeld. Nu gecorrigeerd.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jopie003 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:53:
De beamer is een Chesto Full HD, niet top of the bill volgens mij, maar dit lijkt me niet het meest ingewikkelde, hij moet gewoon een 1-op-1 kopie van mijn scherm maken.
Ligt er maar net aan hoe je streamt. Als dit via de 'cast' optie is (dus echt casten van media) in een ondersteunde app dan zou de beamer de content zelf ophalen, en niet je scherm kopiëren. Alleen als je expliciet as-is je scherm deelt (en dus ook je home screen en iedere andere app automatisch op de beamer ziet) wel.

Krijg je op de beamer wél beeld te zien (maar dan zonder ondertiteling), of zie je altijd ondertiteling? Want als je geen beeld ziet is de kans groot dat de app scherm delen niet toestaat (zoals bijv. veel bank apps) of dat de beamer niet de juiste DRM ondersteuning heeft.
Pagina: 1