Mijn eerste (game) PC - sparren over aanpak

Pagina: 1
Acties:

• JeffreyTh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14-12 11:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet toekomstbestendig zijn en minimaal vijf jaar meegaan. Ik game af en toe via Steam en speel daarnaast Old School RuneScape. Mijn monitor is een 34-inch curved scherm met een resolutie van 1440p. Ook werkt mijn vriendin soms in SketchUp, en zelf gebruik ik de pc voor uiteenlopende taken in de breedste zin van het woord, denk bijvoorbeeld aan VM's draaien met ontwikkelsoftware maar ook gewoon voor webbrowsen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag prijsgedreven keuzes maken. Omdat de prijzen van RAM-geheugen sterk zijn gestegen, maak ik hierin graag zo verstandig mogelijke afwegingen. Hierbij hoop ik onder de 1500,0 euro te blijven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Stiekem ben ik toch gevoelig voor de bekendere merken, zoals ASUS, MSI en Samsung.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag enkele RGB-componenten, maar niet te veel. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een behuizing met glas zijpaneel (links)en een mesh-voorkant. Daarnaast wil ik het systeem zo opbouwen dat ik in de toekomst eenvoudig kan uitbreiden, upgraden of eventueel zelfs downgraden. Daarnaast graag WIFI en BLuethooth

Ga je overklokken?
To be dicussed

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar ik neem graag jullie advies, keuzes en tips mee bij mijn definitieve besluitvorming.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 174,71€ 174,71
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 159,-€ 159,-
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB€ 375,99€ 375,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,87€ 98,87
1ProcessorkoelingSharkoon A40 Zwart€ 24,99€ 24,99
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF560C36BBE2AK2-32€ 355,51€ 355,51
1VoedingenCorsair RM650e (2025) Zwart€ 84,90€ 84,90
1Interne SSD'sWD Blue SN5100 1TB€ 97,71€ 97,71
Totaal€ 1.371,68

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Je gekozen geheugen is niet meer op voorraad. Pak uitvoering: Patriot Viper Venom PVV532G600C30K

Bijna 100 euro voor een 1TB QLC SSD is zonde, voor minder heb je ook een super snelle TLC SSD uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB

Hogere kwaliteit voeding uitvoering: XPG Core Reactor II VE 650W

Behuizing is altijd vrij persoonlijk, maar wellicht vind je een van deze ook leuk? uitvoering: Antec NX416L, uitvoering: NZXT H5 Flow RGB (2024) Zwart, uitvoering: Fractal Design Epoch, Black TG RGB Light Tint

Thermalright heeft op Amazon ook best leuke koelers staan. Zoals deze https://amzn.eu/d/h8I5Rbf met een schermpje om je temperatuur te kunnen zien.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:19
De kast is inmiddels opgevolgd, verschillen zijn niet heel groot: be quiet! Pure Base 501 DX Black. De geheugenmarkt is inderdaad erg verstoord, zoek een setje met als snelheid 6000 MT/s, true latency 10 ns (het setje in je lijst heeft een wat hogere latency) en het AMD Expo overklokprofiel - op dit moment is het setje wat @Miyazono noemt het goedkoopst leverbare setje met deze kenmerken.

• JeffreyTh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14-12 11:33
Beiden bedankt voor jullie reactie en het meedenken. @Miyazono, ik zie dat de SSD zonder heatsink wordt geleverd, kan ik deze dan ook zonder gebruiken?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Moederbord in je lijstje heeft heatsinks voor alle M.2 slots, dus dan is een aparte heatsink voor de SSD niet nodig :)