Ik heb dus een nieuwe hdd gekocht een 40 Gb maxtor, maar nou ziet win en fdisk hem als 8 gb. Komt dit iemand bekend voor? Ik ff de winkel gebeld, Gistron, en daar zeiden stuur maar terug maar kan het niet wat anders zijn, dan een fucked up hdd?
welke mobo heb je. Als het een modern moederbord is staan waarschijnlijk je jumpers niet goed
Hail to the king baby!
Verwijderd
Als je een PC met PII-266 of lager (bv. Pentium I) hebt of gewoon een gaar oud mobootje, is het enige wat je kan redden een BIOS update, want standaard gingen die BIOSsen maar tot max 8,4 GB en herkennen je 40 als een 8 gb. Als de situatie hierboven niet het geval is dan is die schijf gaar denk ik
UTFS!!!!!!!!!!
Maaruh, ziet er uit als de beroemde 8gb grens van oude mobo's.
Bios flashen ??
ZIjn volgens mij al vele topics over gestart.
Maaruh, ziet er uit als de beroemde 8gb grens van oude mobo's.
Bios flashen ??
ZIjn volgens mij al vele topics over gestart.
XBL: theArthurrrr
En als Het bios hem wel pakt als 40Gb probeer dan eens een Fdisk van win98se ...of winme..of 2k maar in ieder geval..je hebt gevallen dat Fdisk ook de HD niet hoger als 8Gb kan partitioneren
BIOS ff upgraden. Meeste oude moederborden kunnen niet meer dan 8GB aan. Dit kan vaak verholpen worden door een nieuwe BIOS. Ook kun je proberen om handmatig de grote van de schijf in het bios in te voeren. Lees meer hierover op de site van Maxtor (http://www.maxtor.com).
BIOS pakt hem niet, hij kan namelijk ook niet vanuit win (neem aan 98/ME) de schijf als 40GB zien.Op woensdag 19 september 2001 15:15 schreef ThaNetRunner het volgende:
En als Het bios hem wel pakt als 40Gb probeer dan eens een Fdisk van win98se ...of winme..of 2k maar in ieder geval..je hebt gevallen dat Fdisk ook de HD niet hoger als 8Gb kan partitioneren
ja maar als de HD 40Gb is en Gepartitioneerd als 8Gb dan is het logsch dat windows hem ook niet groter zietOp woensdag 19 september 2001 15:17 schreef FlamerX het volgende:
[..]
BIOS pakt hem niet, hij kan namelijk ook niet vanuit win (neem aan 98/ME) de schijf als 40GB zien.
of ffies kijken met Sisoft sandra?
ik had een soortgelijk probleem met mijn 15G HD van Maxtor op een P166MMX met AMI bios.
toen heb ik MaxBlast van de Maxtor site gebruikt (grootste fout die ik ooit gemaakt heb!
)
MaxBlast hielp in het begin maar verklootte daarna de bootsectors van elke HD die me pc in kwam.
Beter idee is om met PartitioMagic (die ziet wel 40G
) eerst de eerste 8 Gig als Primaire Partitie in te stellen en dan de rest als extended partitie. Worked for me!
gelukkig hoeft dat nu niet meer want ik heb nu ook een P200 met Award BIOS 4.51PG.
* zyberteq wil toch best wel graag zo'n peeceetje van Alienware
Misschien dat het op deze manier lukt?
en nogmaals! GEEN MaxBlast gebruiken!!!
toen heb ik MaxBlast van de Maxtor site gebruikt (grootste fout die ik ooit gemaakt heb!
MaxBlast hielp in het begin maar verklootte daarna de bootsectors van elke HD die me pc in kwam.
Beter idee is om met PartitioMagic (die ziet wel 40G
gelukkig hoeft dat nu niet meer want ik heb nu ook een P200 met Award BIOS 4.51PG.
* zyberteq wil toch best wel graag zo'n peeceetje van Alienware
Misschien dat het op deze manier lukt?
en nogmaals! GEEN MaxBlast gebruiken!!!
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Verwijderd
Als je je bios geflasht hebt probeer hem eens als master erin te zetten... dan zou het moeten werken. Als slave worden ze nogal eens niet herkent... zelfs door nieuwe mobo's!!!
Mijnes word herkent in de bios als 33 gig.
Datr is toch ook niet goed
en hoeveel moet die dan wel zijn
8 en 32 GB zijn bekende grenzen van data addresering voor HDD's.Op woensdag 19 september 2001 16:09 schreef DE_Michiel het volgende:
Mijnes word herkent in de bios als 33 gig.
Gewoon BIOS flashen met nieuwe versie. Vaak lost dat het probleem op. Of met een tooltje die oa maxtor heeft d8 ik
Heb je niet toevallig voor deze HD een oude 8GB HD erin gehad??
Want dan moet je in de bios ff opnieuw de IDE deviced detecteren zodat je 40GB HD herkend wordt. Dan kan je gewoon de partitie(s) maken en werkt het.
Zo niet. Zie al die reacties boven me
Want dan moet je in de bios ff opnieuw de IDE deviced detecteren zodat je 40GB HD herkend wordt. Dan kan je gewoon de partitie(s) maken en werkt het.
Zo niet. Zie al die reacties boven me
Kwam door die jumpersOp woensdag 19 september 2001 19:22 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
8 en 32 GB zijn bekende grenzen van data addresering voor HDD's.
Gewoon BIOS flashen met nieuwe versie. Vaak lost dat het probleem op. Of met een tooltje die oa maxtor heeft d8 ik
Pagina: 1