Iemand ervaring met Satechi Slim X3-keyboard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PieterJ62-2
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
k ben op zoek naar een strak en degelijk toetsenbord voor mijn iMac (=bijzaak). Tot nu toe gebruik ik de Logitech MX Keys, maar na twee jaar intensief gebruik vertoont die al slijtageplekken op het kunststof.
Het oog van deze journalist/copywriter die de hele dag typt viel op de Satechi Slim X3:
  • Aluminium behuizing (lijkt duurzamer dan kunststof)
  • Mac-layout inclusief Command/Option toetsen
  • Backlit toetsen en USB-C opladen
  • Multi-device Bluetooth (tot 4 apparaten)
Qua design vind ik hem erg mooi en strak, maar ik lees nog weinig ervaringen (hier ook niet te vinden). Heeft iemand dit toetsenbord al geprobeerd? Hoe bevalt het qua typervaring, duurzaamheid en dagelijks gebruik? En zijn er alternatieven die beter aansluiten bij intensief gebruik?

Alvast bedankt voor je input!

• xirixiz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Toevallig dat ik jouw bericht tegenkom. Als jarenlange gebruiker van Apple keyboards, Magic Keyboard met numeriek deel en US layout, was ik altijd erg tevreden. Helaas is één exemplaar gesneuveld in mijn laptoptas en herstel bleek niet meer mogelijk. Voor mijn werk gebruik ik de CTRL toets intensief en met het nieuwste ontwerp heeft Apple besloten links van de CTRL toets ook nog een FN toets te plaatsen. Ik heb het een kans gegeven, maar ik werd er werkelijk gek van.

Daarom heb ik toch de Satechi Slim X3 besteld, toevallig in de aanbieding voor ongeveer 65 euro per stuk via Amazon. Ik ben nogal kritisch als het om keyboards gaat, maar na een paar dagen was ik al volledig om. De toetsaanslag is net iets langer dan bij een Apple keyboard en het dunste deel, ter hoogte van de spatiebalk, ligt een paar millimeter hoger. Dat zijn details, maar zoals gezegd ben ik een zeurpiet.

Wat ik persoonlijk ook erg prettig vind, is dat de ANSI (US) layout standaard is (meer info: https://eu.ranked.gg/blog...d3-4a06-889d-96a8865f7ab4 , mocht je er niet bekend mee zijn). Daarnaast voelt het keyboard voor mijn gevoel minder gevoelig voor slijtplekken, al gebruik ik het nu pas enkele weken. Het tweede Apple keyboard dat ik nog had, heb ik aan mijn vrouw gegeven en inmiddels heb ik ook voor mijn werk een Satechi X3 aangeschaft. Die gaat drie keer per week mee in mijn laptoptas, dus ik verwacht op termijn wel wat slijtage. Dat was overigens niet anders bij de Apple Magic Space Grey keyboards die ik eerder gebruikte.

Ik gebruik keyboards altijd bekabeld, dus wat de ervaring draadloos betreft kan ik helaas niet over oordelen.

Ik zou het gewoon twee weken de kans geven. Bevalt het niet, dan terugsturen. . Succes met de keuze.

Also known as xirixiz