Waarom is de beeldkwaliteit van The Beast in Me op Netflix zo slecht? De kwaliteit zou 4K en Dolby Vision moeten zijn, maar op mijn 4K-tv is het beeld erg korrelig en zijn de kleuren niet geweldig. Hoe komt dat? Ik heb dit vaak met 4K/Dolby Vision-series. Ik gebruik de Netflix-app van Apple TV.
Controleer het eerst eens op een of meerdere andere devices, en zorg voor voldoende bandbreedte. Dan kun je uitsluiten of het aan de bron of je afspeelapparatuur ligt. 4K en Dolby Vision is overigens niet echt een kwaliteitscriteria, het zegt iets over resolutie en kleurdiepte maar niks over de toegepaste compressie...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je kan op de apple TV helaas niet zo makkelijk zien welke bitrate Netflix gebruikt tijdens het afspelen. Mocht je Google TV oid beschikbaar hebben, probeer het daar eens, want daar kan je de gebruikte bitrate wel zien.
Bandbreedte is van belang.
Bandbreedte is van belang.
Deze serie is inderdaad niet zo heel best in Dolby Vision. Aparte belichting (overbelicht) en vrij korrelig. Bitrate is gewoon normaal met ruim 18 Mb/s. Het is gewoon een keuze van de ditector.
Ik kijk via de interne app op een LG G4.
Ik kijk via de interne app op een LG G4.
Ok, dat wilde ik weten. Ik had dit ook bij Squid Game The Challenge dit seizoen, zelfde issue. Zou het aan de camera's liggen?
Ik heb overigens het 4K abonnement van Netflix voor mochten hier vragen over komen.
Ik heb overigens het 4K abonnement van Netflix voor mochten hier vragen over komen.
Als ik de serie op mijn iMac kijk precies hetzelfde. Wat bedoel je met bandbreedte?Question Mark schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:20:
Controleer het eerst eens op een of meerdere andere devices, en zorg voor voldoende bandbreedte. Dan kun je uitsluiten of het aan de bron of je afspeelapparatuur ligt. 4K en Dolby Vision is overigens niet echt een kwaliteitscriteria, het zegt iets over resolutie en kleurdiepte maar niks over de toegepaste compressie...
[ Voor 3% gewijzigd door Erwin33 op 05-12-2025 13:31 ]
4K & Dolby Vision kan misschien best wel > 15 Mbps aan dataverkeer eisen. Als je toevallig je WIFI verbinding op bepaalde plekken is je huis slecht is, kan dat een issue opleveren als je WIFI niet sneller is dan dat minimaal nodig is.Erwin33 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:30:
[...]
Als ik de serie op mijn iMac kijk precies hetzelfde. Wat bedoel je met bandbreedte?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Die is gewoon uitstekend. TV staat nagenoeg achter de WiFi router, ik heb 200 mbps up and down van KPN. Dus dat is het niet.Question Mark schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:53:
[...]
4K & Dolby Vision kan misschien best wel > 15 Mbps aan dataverkeer eisen. Als je toevallig je WIFI verbinding op bepaalde plekken is je huis slecht is, kan dat een issue opleveren als je WIFI niet sneller is dan dat minimaal nodig is.
Maar heb je het ook daadwerkelijk gemeten? Die optie zit gewoon in de netflix app (stap 3).
https://help.netflix.com/nl/node/13444#
Ondersteuning en dan Netwerk controleren staat er niet tussen. Alleen gegevens over mijn apparaat, software version etc.Question Mark schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:04:
[...]
Maar heb je het ook daadwerkelijk gemeten? Die optie zit gewoon in de netflix app (stap 3).
https://help.netflix.com/nl/node/13444#
[ Voor 8% gewijzigd door Erwin33 op 05-12-2025 14:09 ]
Netflix heeft meestal, niet zo'n geweldig beeld vooral in donkere gedeeltes.
Probeer eens Appletv+ voor een proefperiode, dat is wel degelijk goed beeld.
Dan download je even een speedtest app...Erwin33 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:08:
[...]
Ondersteuning en dan Netwerk controleren staat er niet tussen. Alleen gegevens over mijn apparaat, software version etc.
Dat is de oplossing niet he, het gaat om Netflix. AppleTV+ is een andere streamingsdienst....Arjantje72 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:13:
Netflix heeft meestal, niet zo'n geweldig beeld vooral in donkere gedeeltes.
Dan kun je wel vergelijken en zien waar het probleem zit. Je tv of Netflix.Erwin33 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:16:
[...]
Dat is de oplossing niet he, het gaat om Netflix. AppleTV+ is een andere streamingsdienst....
Download 194 upload 259 Mbps, dus zoals gezegd dat is het niet.
Wat ik zeg, het is niet bij elke Netflix series maar bij sommige. Andere zijn weer heel goed.Arjantje72 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:18:
[...]
Dan kun je wel vergelijken en zien waar het probleem zit. Je tv of Netflix.
Aah zo, is las vaak als bijna altijd.Erwin33 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:19:
[...]
Wat ik zeg, het is niet bij elke Netflix series maar bij sommige. Andere zijn weer heel goed.
My bad/
Het is gewoon creators intend. Niks meer, niks minder.
Ja, dat zat ik me ook in te denken. Om een bepaalde sfeer neer te zetten, maar ik vind het niet mooi.DutchOwnage schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:27:
Het is gewoon creators intend. Niks meer, niks minder.
Er zijn tal van films/series bekend waarbij een creator inderdaad een bepaalde sfeer denkt te bereiken door bijvoorbeeld overmatig gebruik van film grain. Ik heb er ook een broertje dood aan, maar het zij zo.
Dat is het ook, graan korrels, niet om aan te gluren.
Pagina: 1