Voeding voor PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Little_Fox
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:06
Ik ben bezig om mijn eigen pc en een tweedehands pc bij elkaar te voegen tot een upgrade. Ik ben software engineer en gamer dus mooie combinatie in prestaties. Hier volgende uiteindelijke specs:

- AMD Ryzen 9 5950X
- Gigabyte Aorus Elite X570
- 64 GB DDR4 3600 MHz Corsair Vengeance
- Be Quiet! Dark Rock Pro 4
- Fractal Case Define
- AMD Radeon RX 5700 XT
- Zo veel mogelijk (niet mega vlotte) m.2 (PCIE m.2 uitbreiding)

En dan de vraag die ik er bij heb: Wat voor een voeding heb ik nodig?

Calculators zeggen dat ik prima overweg kom met mijn oude Corsair VS650 of 600W Be Quiet! Pure Power 11 van de tweedehands pc.
ChatGPT zegt dat ik een hogere 'tier' voeding nodig heb en eentje met flink wat marge omdat mijn processor en videokaart kunnen pieken.
Ik ben niet direct van plan om te overklokken (omdat ik geen zin heb in ruzie met de bios).

Alvast bedankt voor jullie advies!

Alle reacties

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11
Welke videokaart heb je? Want dat is wel belangrijke info die ik mis om een zinnige uitspraak te kunnen doen.

• Little_Fox
Ow wat stom, AMD Radeon 5700 XT. Staat er nu ook bij.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, 600W of 650W voeding zal prima voldoen in combinatie met die gpu. Om even indicatie te geven van wat er kan: als je ooit nog eens een RX 9070 (bijvoorbeeld) erin wil doen dan zou zelfs dat (krap) nog kunnen lukken.

youtube.com/@hisrep

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15
tier list: https://docs.google.com/s...c/htmlview?gid=1973454078

PP11: B
VS650: E ("gray label, 2017"; enkele andere wattages zijn D, de oudere "orange label" is F "replace immediately")

• Little_Fox
Dus oude voeding gebruiken kan prima, maar 600W Be Quiet! Pure Power 11 is aangeraden. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1