Met mijn bedrijf ontwikkel ik websites voor het MKB en verenigingen en stichtingen. Voorheen was ik klant bij IXLhosting, maar die stopten met resellerhosting en werd toen overgedragen aan VDX hosting.
Ik ben niet tevreden over VDX:
Heeft iemand goede ervaringen hier met nuchtere Nederlandse webhosts die het goed voor elkaar hebben?
Update: Even wat facts over mijn huidige hostingsetup:
Ik ben niet tevreden over VDX:
- Resellerportal is veel te ingewikkeld. Eigenlijk wil ik de hosting voor mijn klanten beheren maar wel op een plek het overzicht hebben, zonder dat het systeem facturen en portal maakt voor de klant. VDX is bloated.
- Ze zijn duur, niet alleen de hosting, maar ook de domeinnamen. Daarnaast moet ik voor elke pointer naar een domein extra betalen. Dus verwijs ik een .nl en .com naar zelfde pakket, dan betaal ik extra.
Heeft iemand goede ervaringen hier met nuchtere Nederlandse webhosts die het goed voor elkaar hebben?
Update: Even wat facts over mijn huidige hostingsetup:
- Betaal voor mijn resellerpakket (60 accounts/60GB SSD opslag/600GB data) nu € 85 per maand, ik gebruik 11 accounts en ongeveer 40GB opslag en kan niet downgraden met deze hoeveelheid opslag bij VDX;
- Betaal voor domeinnamen bij VDX: .nl = € 12,99 (2025) → wordt € 16,50 (2026) / .com = € 25,25 (2025) → wordt € 29,99 (2026). Heb even online gezocht en dit zijn in vergelijking met andere aanbieders best pittige tarieven;
- Ben zelf even gaan zoeken en kwam Vimexx en Antagonist tegen, ben nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met deze partijen voor een collectie websites? Ik beheer nu 10 accounts met totaal 40GB opslag en verwacht dat het uitkomt op 15 account met 60 a 70 GB opslag in 2026;
- Ben zelf even gaan zoeken en kwam Vimexx en Antagonist tegen, ben nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met deze partijen voor een collectie websites? Ik beheer nu 11 websites en verwacht dat het uitkomt op 15 sites in 2026;
- Wat me vooral tegenstaat bij VDX Reseller (en ook bij andere resellers) dat ik eigenlijk gewoon 15 paketten wil maken en daar 15 websites op wil zetten. Een klant hoeft geen portal om te bestellen, ik hoef niet via de portal te factureren etc. Dat is allemaal overbodige bloat.
- Misschien is een VPS dan een betere optie, maar dan wil ik graag eerst wat beter het serverbeheer begrijpen. Heb jij ervaring hiermee en kan ik misschien ergens een studie doen om dit beter te begrijpen?
[ Voor 42% gewijzigd door ikwilhet op 05-12-2025 15:32 ]
Everybody has one :P