Advies voor bone conduction

Pagina: 1
Acties:

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12 09:06
Hi
Ik zoek een bone conduction koptelefoon maar weet niet goed welke te kiezen. Natuurlijk is shokz het bekende merk maar dat is misschien overkill waarvoor ik het wil gebruiken.

Ik zie nu 2 situaties waarvoor ik het geregeld wil gebruiken.
De eerste is als ik thuis aan het opruimen of koken ben en toch kan horen of de kleinste thuis iets vraagt.
De tweede is op de fiets. Al denk ik dat de wind het geluid vaak zal overstemmen. Zeker bij podcasts kan dat lastig zijn.

Ik zou het dus vooral voor podcasts willen gebruiken en ook wat muziek. Het geluid moet dus niet van de beste kwaliteit zijn maar voor een kleine meerprijs doe ik niet moeilijk.

Wie heeft ervaring met welke koptelefoon?
Wat zijn de nadelen?
Is er nog een alternatief voor bone conduction?

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45
Ik heb geen ervaring met bone conduction
Wat ik altijd begrepen heb is dat het weergeven van bassen een probleem is. Dus podcast zou geen enkel probleem moeten zijn, maar hou je van muziek met een stevige bas dan ga je iets missen.
Is er nog een alternatief voor bone conduction
Ja open ear zonder bone conduction zoals de product: Belkin SoundForm ClearFit
Voor hardlopen zou ik ze niet gebruiken, maar voor fietsen kan het prima.

[ Voor 12% gewijzigd door sir_huxley op 08-12-2025 11:29 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:38

m-vw

Dus?

Zelf een Aeropex van (After)Shokz die ik vooral gebruik bij het hardlopen.

Eerlijk gezegd vind ik (mening!) botgeleiding niet erg geschikt voor drukke ruimtes om ruimtes met veel achtergrond lawaai. Dan moet je/ik hem al behoorlijk hard zetten. Een afzuigkap maakt doorgaans behoorlijk wat herrie.

Heb ze tijdens het fietsen nog maar een enkele keer gebruikt en toen vond ik de last van de rijwind wel meevallen, maar ik rij dan ook 18km/u op een stadsfiets en geen 25km/u. Meer last heb je van het verkeer.

Dus de reden om voor botgeleiding te kiezen is dus eigenlijk ook gelijk het zwakke punt. Je hoort de omgeving.