Toon posts:

3 geheugen modulen = no go

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7-RAID en nu 3 geheugen modulen. Van Kingston. 2x 128MB en 1x 256MB. Met die 2x 128MB heeft hij altijd prima gewerkt. Maar zo dra ik er een derde bij zet begint onder andere Windows te flippen. En allemaal raren fouten doen zich voor. Dit was zo wel met die 265MB van Kingston als een andere 128MB module.

Kan het zijn dat die VIA chipset er niet mee om kan gaan? Het zijn 3x dubbel-sided RAM modulen. 1 of 2 is geen probleem. Maar een derde is te veel.

Wie kent het probleem en wie heeft er een oplossing voor?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

Welke windows heb je?

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
ik heb PRECIES hetzelfde(2x128 en 1x256 op een kt7-RAID), maar dan geen kingston, en het werkt perfect onder ME :)

Weet je zeker dat je nieuwe geheugen module wel helemaal lekker is? probereer het eens met alleen die 256 module

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Topicstarter
Het OS is Windows 2000 Pro met SP2. Het was net een nieuwe install. Dus daar kan het niet aan liggen.
En die module moet goed zijn. Ik had het ook al een keer met een andere 128MB module. Rare fouten in Windows en alles.
1 of 2 modulen is goed. Maar een derde geeft problemen. :?

edit:
geen tiep kurzus gehat

• FireFoz
En die module moet goed zijn.
Jah dat zeggen ze vaker in de winkel >:)

Ik zou het gewoon ff testen, dan weet je het zeker :)

Verwijderd

Probeer het anders eens met veilige (=langzame) memory settings in je bios. Dan weet je zeker dat het zou moeten werken...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 15:27 schreef FireFoz het volgende:

[..]

Jah dat zeggen ze vaker in de winkel >:)

Ik zou het gewoon ff testen, dan weet je het zeker :)
256MB Kingston ValueRAM met Infinion Chips er op. Dan mag je toch wat verwachten. ;) Maar ik zal ze zeker nog wel even testen.

Maar zoals ik al zei...het is niet de eerste keer. En die module was ook prima.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer eers maar met alleen de 256 en later de 128 erbij en dan later nog eenerbij.

• FireFoz
tuurlijk kan je dan wat verwachten, maar geen een bedrijf kan iets meerdere malen perfect produceren :)

• Predator
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

Kingston maakt wel ook chipset-specific ram. Dat werkt sneller op die chipset dan maar geeft soms problemen met chipsets waar ie niet voor gemaakt is.
Misschien heb je zo iets vast maar dan geen VIA-chipset RAM.

Ik zo toch ook es gewoon eerst 256mb insteken en es kijken of ie die lust.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Is het nou al gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een heel ander veel erger probleem bij. Mun mobo is dood. Na een "verkeerde :? " bios flash.

Hij boot dus niet. 2 grote piepen en voor dat ik ook maar 1 ding zie zet hij hem al uit. :( :'(

/me is dus echt _niet_ happy!!!! :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

Aha, dus het is nu echt helemaal niet goed meer? :?

• Predator
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 september 2001 18:56 schreef Xaran het volgende:
Ik heb er nu een heel ander veel erger probleem bij. Mun mobo is dood. Na een "verkeerde :? " bios flash.

Hij boot dus niet. 2 grote piepen en voor dat ik ook maar 1 ding zie zet hij hem al uit. :( :'(

/me is dus echt _niet_ happy!!!! :( :( :( :( :( :(
Je mobo is helemaal niet dood dan :)
Gewoon nieuwe BIOS chip gaan halen bij pc-boer. Als ie die liggen heeft natuurlijk.
Heb je de verkeerde versie geflashed ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Q Is een BIOS flash mislukt?
A Mocht u een oude ISA videokaart hebben dan kunt u misschien uw oude BIOS terug krijgen. verwijder alle kaarten uit de sloten, en steek alleen de oude ISA video kaart in een ISA slot, mits aanwezig! Sluit verder alleen een floppy disk aan. Vervolgens probeert u te starten met een bootable floppy disk.(een bootable floppy met alleen het flash programma en de juiste BIOS file).

Ron saves the day.... als je een isa slotje hebt ieg.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een ISA video kaartje hebt natuurlijk. En die heb ik niet.

19.00 BIOS geflashed....19.10 stroom-storing..als valt uit. Was een kontact door op de zolder waar water op drupte....dit was de zelfde groep als waar mijn PC op staat.

Hij gaat lekker.....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 06:43
Op woensdag 19 september 2001 19:30 schreef Un4GiveN het volgende:
Q Is een BIOS flash mislukt?
A Mocht u een oude ISA videokaart hebben dan kunt u misschien uw oude BIOS terug krijgen. verwijder alle kaarten uit de sloten, en steek alleen de oude ISA video kaart in een ISA slot, mits aanwezig! Sluit verder alleen een floppy disk aan. Vervolgens probeert u te starten met een bootable floppy disk.(een bootable floppy met alleen het flash programma en de juiste BIOS file).

Ron saves the day.... als je een isa slotje hebt ieg.
ISA is echt compleet UIT tegenwoordig..... :)

maar als je zegt 'twee grote piepen' dan issie helemaal niet zo dood als je denkt. Heb je je BIOS al gereset?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft net en half uur zonder stroom gestaan en BIOS ge nu ook gereset....

[UPDATE]Hij werkt weer!!! :) :) :) :)[/UPDATE]

Nu zit ik nog met 1 ding. Een antwoord op mijn eerste vraag. :+ :P
Pagina: 1