FE WP Nefit Bosch 5800i 12 kw: wel/niet/alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J_MB
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:40
Mijn vraag
Beste Tweakers,

Sinds half november wonen wij in onze nieuwe oude woning uit 1925. Wij zijn druk bezig met het isoleren en ramen en dakkapellen worden vervangen door triple glas. De vloer is al geïsoleerd en beneden ligt vloerverwarming (met honeywell zoneverdeling). Boven in de slaapkamers radiatoren. Het woonoppervlakte is nu 180 m2 maar wordt nog uitgebreid (nieuwe aanbouw). Cv (2023) + (oude) zonnepanelen.

Zoals velen van jullie willen wij ook van het gas af. Wij hebben ons verdiept in de verschillende opties en zijn uitgekomen bij de full electric warmtepomp. Ons is de Nefit Bosch 5800i 12 kw geadviseerd.

In dit forum lees ik dat vooral Daikin en Mitsubishi worden aangeraden.

Omdat het een giga investering betreft (offertes van € 22.500 - 26.500) en wij er zelf nul verstand van hebben is mijn vraag: hebben jullie tips, aanraders, do's en donts? Ik voeg een overzicht toe.

Hopelijk kunnen/willen jullie deze blinde in wp-land wat vooruit helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EefUSHBG7khXgGFiD0dtEK3xG38=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CjMFF0hCW8y7gGDAVNQaL1Vo.jpg?f=user_large