ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Wanneer het een algemene oplossing is, kun je hem dan hier posten??
* Schonhose is wel benieuwd....
* Schonhose is wel benieuwd....
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Is niet echt een oplossing:
* Open PDF-file met GhostView
* Text-Extract
* Open PDF-file met GhostView
* Text-Extract
Houdoe
heb je misschien nog een andere oplossing?
deze kan ik nog niet goed copy pasten in excel....
alvast bedankt......
deze kan ik nog niet goed copy pasten in excel....
alvast bedankt......
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Als je Acrobat hebt (niet de reader, maar de editor) kun je zien dat de tekst uit de kolommen niet in apparte velden is geplaatst. BIj het kopieren krijg je dus één grote lap tekst.
Wanneer je naar de tabel kijkt valt de volgende structuur op:
[integer] [tekst] [kommagetal]
en dat twee keer naast elkaar.
Volgens mij is het best moeilijk om deze structuur te laten herkennen. Indien je een beetje programmeerervaring hebt zou het niet moeilijk moeten zijn om de velden te vinden en de scheiding tussen de velden te markeren. Bijvoorbeeld middels een tab, zodat het bestand eenvoudig in excel is te importeren.
(Indien je Acrobat tot je beschikking hebt, kun je de linker en rechter tabel evt van elkaar scheiden middels de optie "crop pages")
Wanneer je naar de tabel kijkt valt de volgende structuur op:
[integer] [tekst] [kommagetal]
en dat twee keer naast elkaar.
Volgens mij is het best moeilijk om deze structuur te laten herkennen. Indien je een beetje programmeerervaring hebt zou het niet moeilijk moeten zijn om de velden te vinden en de scheiding tussen de velden te markeren. Bijvoorbeeld middels een tab, zodat het bestand eenvoudig in excel is te importeren.
(Indien je Acrobat tot je beschikking hebt, kun je de linker en rechter tabel evt van elkaar scheiden middels de optie "crop pages")
helaas heb ik van adobe alleen de acrobat reader...
ohw en fotosoep maar dat gebruik ik nooit...
uhhmm dus als er iemand is die een programmaatje weet dat freeware/shareware is.....
thnx...
ohw en fotosoep maar dat gebruik ik nooit...
uhhmm dus als er iemand is die een programmaatje weet dat freeware/shareware is.....
thnx...
Pagina: 1