Welk type kabels is geschikt voor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:01
Mijn vraag
Ik vroeg mij af welke ethernet kabel er geschikt is voor deze usb extender: Lindy 43365 netwerkextender.

Ik wil deze gebruiken om op 15 meter afstand de xbox wireless adapter (de kleine) aan te sluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Met een standaard Cat5e ethernet kabel gaat de adapter herhaaldelijk aan en uit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens de gebruiksaanwijzing kan er het beste een solid-core ethernet kabel gebruikt worden (van 100% koper en niet CCA), maar met RJ45 aansluitingen. Deze combinatie kan ik zelf niet op het internet te koop vinden, alleen zonder RJ-45 connector. Het gaat ook alleen om een enkele kabel van 15 meter, dus om dan meteen honderden meters aan bekabeling te kopen en daar zelf die RJ45 connector aan te lopen sleutelen lijk mij ook niet zo handig.

Wat zouden jullie hiervoor aanraden?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:01
Gezien het een RJ45 aansluiting heeft, gebruik je een flexibele kern, met 100% CU, Cat 6.
Je zoekt 15 meter?
Welke kleur wil je graag dat de kabel is?

https://www.allekabels.be...t-6-kabel.html?lang=nl-be

zoiets als dit - hoe lagere AWG hoe beter, CU is belangrijk. RJ45 dus flexibele kern.

[ Voor 52% gewijzigd door 99ruud99 op 03-12-2025 23:18 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wellicht is het probleem dat de extender USB 1.1 spreekt, terwijl de Xbox Wireless Adapter minimaal USB 2.0 nodig heeft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:55
Daedalus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:23:
Wellicht is het probleem dat de extender USB 1.1 spreekt, terwijl de Xbox Wireless Adapter minimaal USB 2.0 nodig heeft.
Dat, een hele 12 Mb/s, en er mist power denk ik.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55
RichardQG schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:09:
Wat zouden jullie hiervoor aanraden?
Een andere oplossing.

Ik vermoed dat je wifi-adapter met deze oplossing te weinig stroom via USB krijgt en daarom niet goed werkt.
De kans dat dit goed gaat werken is erg klein.

Waarom heb je gekozen voor deze oplossing?
Wat wil je uiteindelijk bereiken?

Spel en typfouten voorbehouden

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De correcte oplossing op die afstand is om dan bijv. een thunderbolt dock over een optische kabel te gebruiken, of gewoon een paar USB verlengkabels aan elkaar. De officiële afstand van USB3 is volgens mij geen 15 meter maar ik heb het wel eens succesvol voor elkaar gekregen
Pagina: 1