Welk type kabels is geschikt voor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-12 12:08
Mijn vraag
Ik vroeg mij af welke ethernet kabel er geschikt is voor deze usb extender: Lindy 43365 netwerkextender.

Ik wil deze gebruiken om op 15 meter afstand de xbox wireless adapter (de kleine) aan te sluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Met een standaard Cat5e ethernet kabel gaat de adapter herhaaldelijk aan en uit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens de gebruiksaanwijzing kan er het beste een solid-core ethernet kabel gebruikt worden (van 100% koper en niet CCA), maar met RJ45 aansluitingen. Deze combinatie kan ik zelf niet op het internet te koop vinden, alleen zonder RJ-45 connector. Het gaat ook alleen om een enkele kabel van 15 meter, dus om dan meteen honderden meters aan bekabeling te kopen en daar zelf die RJ45 connector aan te lopen sleutelen lijk mij ook niet zo handig.

Wat zouden jullie hiervoor aanraden?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gezien het een RJ45 aansluiting heeft, gebruik je een flexibele kern, met 100% CU, Cat 6.
Je zoekt 15 meter?
Welke kleur wil je graag dat de kabel is?

https://www.allekabels.be...t-6-kabel.html?lang=nl-be

zoiets als dit - hoe lagere AWG hoe beter, CU is belangrijk. RJ45 dus flexibele kern.

[ Voor 52% gewijzigd door 99ruud99 op 03-12-2025 23:18 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wellicht is het probleem dat de extender USB 1.1 spreekt, terwijl de Xbox Wireless Adapter minimaal USB 2.0 nodig heeft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:14
Daedalus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:23:
Wellicht is het probleem dat de extender USB 1.1 spreekt, terwijl de Xbox Wireless Adapter minimaal USB 2.0 nodig heeft.
Dat, een hele 12 Mb/s, en er mist power denk ik.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
RichardQG schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:09:
Wat zouden jullie hiervoor aanraden?
Een andere oplossing.

Ik vermoed dat je wifi-adapter met deze oplossing te weinig stroom via USB krijgt en daarom niet goed werkt.
De kans dat dit goed gaat werken is erg klein.

Waarom heb je gekozen voor deze oplossing?
Wat wil je uiteindelijk bereiken?

Spel en typfouten voorbehouden

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De correcte oplossing op die afstand is om dan bijv. een thunderbolt dock over een optische kabel te gebruiken, of gewoon een paar USB verlengkabels aan elkaar. De officiële afstand van USB3 is volgens mij geen 15 meter maar ik heb het wel eens succesvol voor elkaar gekregen

• RichardQG
99ruud99 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:11:
Gezien het een RJ45 aansluiting heeft, gebruik je een flexibele kern, met 100% CU, Cat 6.
Je zoekt 15 meter?
Welke kleur wil je graag dat de kabel is?

https://www.allekabels.be...t-6-kabel.html?lang=nl-be

zoiets als dit - hoe lagere AWG hoe beter, CU is belangrijk. RJ45 dus flexibele kern.
Hmm hier maak ik uit op dat er geen vaste kern ethernet kabels met RJ45 connectors bestaan? Want dat zou wel raar zijn, gezien in de gebruiksaanwijzing nadrukkelijk vermeld wordt dat een kabel met vaste kern wordt aangeraden (en met RJ45 natuurlijk gezien de connectie van dat ding).
Daedalus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:23:
Oh dat zou zomaar het probleem kunnen zijn. Ik had hem via Megekko gekocht en daar stond nergens vermeld dat het om USB type 1.1 ging (ook niet in de datasheet die erbij stond). Ik ging er dus eigenlijk van uit dat het wel 2.0 betrof.
FredvZ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:55:
[...]

Een andere oplossing.

Ik vermoed dat je wifi-adapter met deze oplossing te weinig stroom via USB krijgt en daarom niet goed werkt.
De kans dat dit goed gaat werken is erg klein.

Waarom heb je gekozen voor deze oplossing?
Wat wil je uiteindelijk bereiken?
In dit geval is het denk ik een Bluetooth adapter gezien Xbox controllers met bluetooth werken. Maar zou een USB 2.0 extender en een geschikte kabel met power over ethernet (weet eigenlijk niet wat dat precies inhoudt) wel werken?

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
RichardQG schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:02:
In dit geval is het denk ik een Bluetooth adapter gezien Xbox controllers met bluetooth werken. Maar zou een USB 2.0 extender en een geschikte kabel met power over ethernet (weet eigenlijk niet wat dat precies inhoudt) wel werken?
ah, je wil iets met de controllers doen. Uit automatisme had ik "wireless" geassocieerd met " wifi".

Dat toont maar weer eens aan hoe belangrijk deze vraag is: Wat wil je bereiken?

Spel en typfouten voorbehouden

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12 14:55
Kabel heeft er niets mee te maken.
Die adapter is het probleem, gewoon weggooien en een betere kopen die wel USB 2.0 en hoger kan en ook gewoon sneller is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oh dat zou zomaar het probleem kunnen zijn. Ik had hem via Megekko gekocht en daar stond nergens vermeld dat het om USB type 1.1 ging (ook niet in de datasheet die erbij stond). Ik ging er dus eigenlijk van uit dat het wel 2.0 betrof.
Megekko heeft heel handig "USB 1.1" uit de productnaam gesloopt, maar uit de gemelde overdrachtssnelheid van 12 Mbit/s kun je afleiden dat het hier om USB 1.0 gaat (USB 2.0 heeft een overdrachtssnelheid van 480 Mbit/s). Dat moet je dan wel net weten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RichardQG
Kleine update:
Ik heb nog even gekeken naar een USB2.0 extender via ethernet, maar ik vond deze allemaal vrij duur (orde grootte van 100-150 euro). En dat voor een onderhand bijna prehistorische techniek.

Maar ik heb wel het volgende gevonden en dat lijkt me in dit geval een stuk geschikter voor mijn toepassing:
USB 2.0 Actieve verleng kabel - 15m
Pagina: 1