Mychecker - Moneytronic

Pagina: 1
Acties:

• cbavonwortel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-12 22:00
Hallo beste Tweakers,

Mijn vrouw is van de week gevraagd haar zonnebril af te zetten in Eem tankstation zodat de AI camera haar gezicht kon scannen op leeftijd. Nou kreeg ik hier zojuist duizend soorten jeuk van. Helemaal naar het zien van deze activiteiten in Amerika.

YouTube: We Hacked Flock Safety Cameras in under 30 Seconds. 🫥

Ben Jordan voor wie deze man nog niet kent, ga hem checken. Voor wie hem wel kent dit is weer een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek.

Maar het gaat dus om productie en bedrijf genoemd in de titel van dit bericht.

Hierbij een link naar de site
https://www.moneytronic.nl/leeftijd-id-checkers/

Ik vraag mij dus erg af hoe hier om wordt gesprongen met privacy...
Helemaal nadat de site het zelf heeft over een leeftijdsschatting. Maar wel 100% voldoet aan de leeftijds controle eisen. En verder verkondigd dat privacy gewaarborgd is maar er wel gebruik wordt gemaakt van AI.

Als je het mij vraagt ruikt het naar vis. Maar misschien is hier een tweaker die hier meer van weet hoor het graag.

En anders ben ik blij dit kunnen bijdragen, kon de naam en het onderwerp nog niet terugvinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp niet helemaal wat de vraag of discussiestart is. Wat heeft een lange video van een influencert te maken met die scanners? Heb je concrete twijfels over de veiligheid ervan? Worden er überhaupt beelden langer dan een seconde verwerkt door die dingen?

Of het concept van leeftijdschatting door AI ipv mensen? Maar dat heeft dan weer niets te maken met die video. (Zeg ik zonder drie kwartier video te hebben gekeken. Ik hoop dat je niet alle lezers verwacht dat te doen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Op die website staat op de productpagina van de camera: "Alles in één oplossing, geen internet nodig en geen terugkerende kosten. Er worden geen gegevens opgeslagen (GDPR-gecertificeerd door Age Check Certification Scheme (ACCS)".

Wat zou je nog meer willen weten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:46
Zodra je zo'n systeem inzet vindt er verwerking plaats van privacy gevoelige gegevens. Simpelweg omdat het beeld op een systeem wordt verwerkt. Het maakt daarbij niet uit of er beelden worden opgeslagen of niet (wat je trouwens niet kan zien op afstand).

De winkel zal zich beroepen op gerechtvaardig belang om dit zonder toestemming van de klant te kunnen doen. De vraag is echter of dat realistisch is, aangezien er een goed alternatief is, namelijk het controleren van een ID bewijs. Daarvoor hoeft geen data verwerkt te worden en er is dus geen noodzaak om AI te gebruiken. De verwerking is m.i. dan ook niet proportioneel en daarnaast moet de winkel je uitgebreid informeren over het doel, het wel of niet opslaan van de beelden, of je kan weigeren, alternatieven aanbieden etc. En zonder gerechtvaardig belang moeten ze toestemming vragen.