Beste tweakers,
Ik loop vast met het aansluiten van een RJ11 inbouwdoos. Ik heb in mijn nieuwbouwhuis een (crossover) kabel door een loze leiding getrokken. Aan de ene kant zit een ziggo modem. Aan die kant zitten de vier draden in de volgorde geel, groen, rood en zwart.
Voor de andere kant heb ik een rj11/rj45 inbouwdoos gekocht.
Nu heb ik geen idee hoe ik nu de bedrading op die inbouwdoos moet doen. Ik neem aan dat je uiteindelijk in die inbouwdoos weer een crossover kabel steekt die je dan in je basisstation stopt...
Echter de inbouwdoos heeft de kleurcodering van de 8 aderige kabel. Zie foto.
:strip_exif()/f/image/LN73roXil8kaxbKeIUarFuOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dus nu niet op welk nummer waar zwart, rood, groen en geel nu moet worden aangesloten. Ik heb de normale en cross geprobeerd op nummers 1 t/m 4, maar mijn kabeltester vind beide niet goed.
Bedankt voor jullie hulp!!!
Ik loop vast met het aansluiten van een RJ11 inbouwdoos. Ik heb in mijn nieuwbouwhuis een (crossover) kabel door een loze leiding getrokken. Aan de ene kant zit een ziggo modem. Aan die kant zitten de vier draden in de volgorde geel, groen, rood en zwart.
Voor de andere kant heb ik een rj11/rj45 inbouwdoos gekocht.
Nu heb ik geen idee hoe ik nu de bedrading op die inbouwdoos moet doen. Ik neem aan dat je uiteindelijk in die inbouwdoos weer een crossover kabel steekt die je dan in je basisstation stopt...
Echter de inbouwdoos heeft de kleurcodering van de 8 aderige kabel. Zie foto.
:strip_exif()/f/image/LN73roXil8kaxbKeIUarFuOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dus nu niet op welk nummer waar zwart, rood, groen en geel nu moet worden aangesloten. Ik heb de normale en cross geprobeerd op nummers 1 t/m 4, maar mijn kabeltester vind beide niet goed.
Bedankt voor jullie hulp!!!
[ Voor 4% gewijzigd door MindcrimeNL op 03-12-2025 20:54 ]
:strip_exif()/f/image/DH66FwbFMXZnarLpu7O8dxqc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mj82iKkiOAbTUKjVmSvFv71c.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bPpByGwVKgF3EE3iYTis0Ywr.avif?f=fotoalbum_large)