Taatsdeur of deur met kozijn

Pagina: 1
Acties:

• FleskeGrolsch
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 04-12 17:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtSqogxoKPGudZEQFRV-Hz248jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAlPdATgtHhrWaDbNOuZFe0X.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met een taatsdeur in een soortgelijke situatie als de bovenstaande?

Onderste vertrek is de keuken en het bovenste is de berging. Hier komt ook een wasmachine en droger te staan. Zou dit overlast geven als we een taatsdeur toepassen over een deur met kozijn?

Verdere ervaringen met taatsdeuren zijn ook welkom

Groeten

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een taatsdeur heeft iets minder geluidswering dat komt vooral omdat een gemiddelde normale deur van karton is ent een spleet van ~2cm of iets meer als overstroomvoorziening heeft en is daarom al redelijk nutteloos geluidstechnisch gezien. als ik heel eerlijk ben zijn de huidige was/droog machines ook relatief stil vergeleken met waar ik mee ben opgegroeid en boven mijn hoofdeind stond te bonken.. als je bang bent voor geluid is een "echte" deur met rondom een sponning aan te raden. en dus een andere voorziening voor de ventilatie, want uiteindelijk is dat het zwakste punt.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 03-12-2025 18:17 ]