Synology Firewall landen ip ranges stuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57
Sinds deze ochtend kon ik mijn Syno niet langer benaderen. Na lang onderzoek blijkt in de firewall de locatie IP specifieke selectie optie stuk.

Ik benader mijn Syno via https://blabla.blehbleh.nl:5001
Mijn Syno is een DS418 en draait op DSM 7.3.2-86009 (ik heb gisteren ge-update, en vanmorgen om 0330 werkte het nog).

Zie ook het schermprintje van mijn firewall settings. Als ik op een land kies, of een nieuwe rule wil maken op een landen range dan is de lijst met landen leeg, helemaal leeg.

Ik moet nu de laatste rule uitzetten om überhaupt nog bij mijn Syno te kunnen komen.

Herkennen jullie dit ook? Is bij jullie deze lijst ook leeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Yk4lt_IXElKGUU7MBpqohsBezI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16i1FOVIN6U558UjDhUrj74i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLUQ0o7R5AQt_qZ2GyKM0aGk_w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4Gegw0BDcRfpG9jgOCsS7hP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 03-12-2025 17:56 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Panzer_V
Zojuist met de chatbot van Synology gepraat. Wat blijkt, ze lijken de GEO IP blocking uit DSM gesloopt te hebben. Het antwoord van de chatbot luidt:
In DSM is er geen ingebouwde Geo IP blocking functie in de firewall waarmee u landen kunt selecteren. De firewall in DSM werkt met IP-adressen of IP-bereiken die u handmatig kunt toevoegen aan regels om toegang toe te staan of te weigeren. U kunt in DSM via **Configuratiescherm > Beveiliging > Firewall** firewallregels maken en IP-adressen of IP-bereiken toevoegen, maar een lijst met landen om te selecteren is niet beschikbaar. Als u Geo IP blocking wilt toepassen, kunt u dit handmatig doen door IP-ranges van landen te importeren in firewallregels, maar dit moet u zelf verzamelen en invoeren. Heeft u hulp nodig bij het instellen van firewallregels met specifieke IP-adressen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mij is niks bekend dat Synology Geoblocking verwijderd zou hebben, ik zou dat ChatGPT antwoord met een grote korrel zout nemen. Op mijn DS920+ is het gewoon aanwezig en werkt prima. Heb je je Syno al een keer herstart? Het kan natuurlijk ook een bug zijn in DSM 7.3.2-86009 . Daarom wacht ik altijd een paar maanden met upgraden.

PS: die laatste regel met "weigeren alles" is niet nodig. Alles wat niet in de "toestaan" regels zit wordt automatisch geweigerd.

PPS: met deze landen en alle poorten open maak je je Syno wel een heel makkelijk doelwit...

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 03-12-2025 20:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Je kan beter een VPN-tunnel naar huis opzetten, dat is veiliger dan deze methode.

• Panzer_V
Microkid schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:20:
Mij is niks bekend dat Synology Geoblocking verwijderd zou hebben, ik zou dat ChatGPT antwoord met een grote korrel zout nemen. Op mijn DS920+ is het gewoon aanwezig en werkt prima. Heb je je Syno al een keer herstart? Het kan natuurlijk ook een bug zijn in DSM 7.3.2-86009 . Daarom wacht ik altijd een paar maanden met upgraden.

PS: die laatste regel met "weigeren alles" is niet nodig. Alles wat niet in de "toestaan" regels zit wordt automatisch geweigerd.

PPS: met deze landen en alle poorten open maak je je Syno wel een heel makkelijk doelwit...
Thanks voor je post. Deze heeft mij aan het denken gezet. Ik heb nu de allow regels op toepassing gezet, alleen wat ik gebruik.

Overigens is die laatste rule "Block all" wel degelijk nodig. Zonder deze rule doet de firewall helemaal niets. Probeer zelf maar eens uit.

ps. Een reboot lost het landen probleem niet op. Wellicht de volgende DSM update, ik zal het in de gaten houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 04-12-2025 18:45 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Panzer_V schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:24:
[...]

Thanks voor je post. Deze heeft mij aan het denken gezet. Ik heb nu de allow regels op toepassing gezet, alleen wat ik gebruik.

Overigens is die laatste rule "Block all" wel degelijk nodig. Zonder deze rule doet de firewall helemaal niets. Probeer zelf maar eens uit.

ps. Een reboot lost het landen probleem niet op. Wellicht de volgende DSM update, ik zal het in de gaten houden.
Hmm vreemd, ik heb daar wat anders staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xkn7fHlEUWN4d_j-EuA9sYUlj9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5hUsbwsQq5EyBTLpJdU62L82.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1