Ik heb een gekke retourkwestie waar ik even geen idee voor heb wat ik ermee moet.
Ik heb bij Sony rechtstreeks een koptelefoon besteld, de pasvorm was helaas veel te groot dus die is onder WKOA retour gegaan.
Hiervoor zou ik een label ontvangen. In eerste instantie heb ik die niet ontvangen. Maar na contact met de support hebben ze een nieuw label aangevraagd en deze alsnog opgestuurd. Het betreft een retouradres is Duitsland.
De beschrijving in de mail zei dat ik alle labels moest verwijderen (inclusief die van Dangerous Goods, dat label met batterijen erop met de code UN 3481) Uiteraard heb ik geen foto gemaakt van de doos, wel heb ik een foto van de sticker die we eraf gehaald hebben.
Pakket vervolgens afgegeven bij een DHL punt. Echter ontving ik vandaag een e-mail van DHL:
Het account waarmee het pakket verstuurd is, is niet goedgekeurd voor het versturen van gevaarlijke goederen.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan?
Ik heb bij Sony rechtstreeks een koptelefoon besteld, de pasvorm was helaas veel te groot dus die is onder WKOA retour gegaan.
Hiervoor zou ik een label ontvangen. In eerste instantie heb ik die niet ontvangen. Maar na contact met de support hebben ze een nieuw label aangevraagd en deze alsnog opgestuurd. Het betreft een retouradres is Duitsland.
De beschrijving in de mail zei dat ik alle labels moest verwijderen (inclusief die van Dangerous Goods, dat label met batterijen erop met de code UN 3481) Uiteraard heb ik geen foto gemaakt van de doos, wel heb ik een foto van de sticker die we eraf gehaald hebben.
Pakket vervolgens afgegeven bij een DHL punt. Echter ontving ik vandaag een e-mail van DHL:
Het account waarmee het pakket verstuurd is, is niet goedgekeurd voor het versturen van gevaarlijke goederen.
Ik heb deze email uiteraard al doorgestuurd naar Sony, maar omdat het binnen 4 werkdagen gedaan moet worden probeer ik al even wat extra informatie te verzamelen voordat het ongewild vernietigd gaat worden.Wij kunnen jouw zending naar GERMANY met zendingsnummer xxxxxxx nog niet doorsturen naar de ontvanger. Onze afdeling Dangerous Goods (DG) de zending nog niet kan vrijgeven. In de bijlage vind je een kopie van het verzendlabel.
Het account is niet goedgekeurd voor het versturen van gevaarlijke goederen
Het DHL accountnummer dat jij hebt gebruikt voor deze zending, xxxxxx, is niet goedgekeurd voor het versturen van dit soort gevaarlijke goederen. Om jouw zending alsnog te kunnen verwerken, hebben we een accountnummer nodig dat wel de juiste goedkeuring heeft.
De gevaarlijke goederen afdeling geeft het volgende aan:
The shipment bears an ADR LQ statement but is missing the mandatory ADR LQ label but bears an partially damaged UNxxxx battery mark. Account is not approved. Please ask shipper to clarify contents and to provide IF 5.0 until 08/12. If no IF received or if the contents are classified as dangerous goods, then shipment must be PU.
Stuur het ingevulde instructieformulier binnen 4 werkdagen naar ons toe
In de bijlage vind je het instructieformulier voor gevaarlijke goederen. We vragen je hierop aan te geven:
Op welk DHL accountnummer mogen we de zending opnieuw aanmaken?
Hoe moet DHL Express eventueel de zending aanpassen? Bijvoorbeeld: gevarenlabels toevoegen of verwijderen.
Welke instructie geef je DHL Express voor jouw zending? Bijvoorbeeld: retourneren, je komt de zending zelf ophalen of je wilt deze laten vernietigen.
Zonder instructieformulier sturen wij de zending niet door
Als wij het formulier niet ontvangen, dan kunnen wij je zending niet meer doorsturen of retourneren.
Je kan er ook voor kiezen om de gevaarlijke goederen zelf uit de zending te komen verwijderen. Op grond van de Nederlandse wetgeving is het niet toegestaan dat DHL dit voor jou doet.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan?