Hallo allemaal,
Wij zijn de nieuwe eigenaren van ons huis, dat volledig is verbouwd voordat wij erin kwamen. Sinds we hier wonen hebben we een probleem met onze cv-ketel en we zijn benieuwd of iemand dit herkent of advies heeft. De loodgieter die dit heeft geplaatst, komt aankomende dinsdag langs. Maar ik wil een beetje kennis tot mij nemen, want ik heb er 0 verstand van. Heb wat foto's geplaatst en een filmpje via Youtube wat de ketel gaat doen na een aantal minuten warm water in de douche.
Situatie:
- Ketel werkt normaal voor de verwarming (18°C), geen problemen.
- Bij gebruik van warm water (douchen) borrelt de PVC buis naast ketel, bonkt de ketel zelf ook en je merkt dat hij het zwaar krijgt en komt er een chemisch verbrande geur uit de ketel zelf en soms een beetje rook uit het kraantje met de groene dop.
- Zodra de warme kraan dichtgaat, stopt dit direct.
- De geur hangt bij de ketel, niet in de badkamer.
- CO-melder blijft rustig.
- De rookgasafvoer loopt vlak na de ketel in een scherpe hoek van 90°.
Onze vragen:
- Kan de 90° bocht in de rookgasafvoer dit soort problemen veroorzaken?
- Wat kan de oorzaak zijn van borrelen, rook en verbrande geur bij warm water terwijl de verwarming normaal werkt?
Is dit iets wat een loodgieter kan oplossen, of moeten we een cv-/verwarmingsmonteur laten komen?
Alle tips, ervaringen of advies zijn welkom!
Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/7dKUcWTPqRYVF3z7yLlOUW7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MT934wJ1azbwiYhCAmbBxe0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn de nieuwe eigenaren van ons huis, dat volledig is verbouwd voordat wij erin kwamen. Sinds we hier wonen hebben we een probleem met onze cv-ketel en we zijn benieuwd of iemand dit herkent of advies heeft. De loodgieter die dit heeft geplaatst, komt aankomende dinsdag langs. Maar ik wil een beetje kennis tot mij nemen, want ik heb er 0 verstand van. Heb wat foto's geplaatst en een filmpje via Youtube wat de ketel gaat doen na een aantal minuten warm water in de douche.
Situatie:
- Ketel werkt normaal voor de verwarming (18°C), geen problemen.
- Bij gebruik van warm water (douchen) borrelt de PVC buis naast ketel, bonkt de ketel zelf ook en je merkt dat hij het zwaar krijgt en komt er een chemisch verbrande geur uit de ketel zelf en soms een beetje rook uit het kraantje met de groene dop.
- Zodra de warme kraan dichtgaat, stopt dit direct.
- De geur hangt bij de ketel, niet in de badkamer.
- CO-melder blijft rustig.
- De rookgasafvoer loopt vlak na de ketel in een scherpe hoek van 90°.
Onze vragen:
- Kan de 90° bocht in de rookgasafvoer dit soort problemen veroorzaken?
- Wat kan de oorzaak zijn van borrelen, rook en verbrande geur bij warm water terwijl de verwarming normaal werkt?
Is dit iets wat een loodgieter kan oplossen, of moeten we een cv-/verwarmingsmonteur laten komen?
Alle tips, ervaringen of advies zijn welkom!
Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/7dKUcWTPqRYVF3z7yLlOUW7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MT934wJ1azbwiYhCAmbBxe0k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sgW4m1DJ0j1FSNFenclC26ET.jpg?f=fotoalbum_large)