Goedemiddag mede-tweakers,
recentelijk is mijn nieuwe betonvloer gestort met daaronder 100mm PIR isolatie. Nu heeft de aannemer de isolatieband niet goed aangebracht tijdens het beston storten en komt deze op veel stukken naar boven. De betonvloer is 100mm dik en de isolatieband 200mm dik.
Bij sommige stukken zit de band helemaal tot op de bodem maar bij 80% van de vloer steekt deze maar maximaal 50mm diep in de vloeren komt de rest hier boven uit (150mm steekt dus uit). Een groot gedeelte van de betonvloer ligt dus direct tegen de muren aan.
De bedoeling is om straks vloerverwarming te plaatsen met een gietvloer (70mm).
Het lijkt mij zo dat de vloer bij opwarming/afkoeling gaat uitzetten en inkrimpen wat voor barsten kan zorgen.
De aannemer wil dit niet oplossen en geeft aan dat dit geen problemen gaat veroorzaken.
Kan iemand mij advies geven?
Ik voeg wat fotos bij voor de verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/zavOym0RzKjEpVLxN71mEvRl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4jNbykgauEfrHVqmVMop3ghz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6MMXeHQvtHDuen7oBgkIkYi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CIgqAaxxp1yIk24gYnhbM9wP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/24tXMggO110yasazcwVUz5wD.jpg?f=fotoalbum_large)
recentelijk is mijn nieuwe betonvloer gestort met daaronder 100mm PIR isolatie. Nu heeft de aannemer de isolatieband niet goed aangebracht tijdens het beston storten en komt deze op veel stukken naar boven. De betonvloer is 100mm dik en de isolatieband 200mm dik.
Bij sommige stukken zit de band helemaal tot op de bodem maar bij 80% van de vloer steekt deze maar maximaal 50mm diep in de vloeren komt de rest hier boven uit (150mm steekt dus uit). Een groot gedeelte van de betonvloer ligt dus direct tegen de muren aan.
De bedoeling is om straks vloerverwarming te plaatsen met een gietvloer (70mm).
Het lijkt mij zo dat de vloer bij opwarming/afkoeling gaat uitzetten en inkrimpen wat voor barsten kan zorgen.
De aannemer wil dit niet oplossen en geeft aan dat dit geen problemen gaat veroorzaken.
Kan iemand mij advies geven?
Ik voeg wat fotos bij voor de verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/zavOym0RzKjEpVLxN71mEvRl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4jNbykgauEfrHVqmVMop3ghz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6MMXeHQvtHDuen7oBgkIkYi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CIgqAaxxp1yIk24gYnhbM9wP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/24tXMggO110yasazcwVUz5wD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door martijnvanbakel op 03-12-2025 18:03 ]