Vraag

• Moon!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12 15:16
Ik moet regelmatig geld naar de UK overmaken. Wat is nu de meest zuinige manier omdat het geld (eerst in Euro's) daar uiteindelijk in Britse Ponden moet komen? Meestal worden er kosten berekend en daarna nog de wisselkoers.
Maar hoe doe ik dat nou het goedkoopst?

Evt met tussenbanken als Revolut, Wise of anderen?
Wie heeft de ultieme tip?

Dank jullie wel!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Revolut en Wise

Alle reacties

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-12 15:52
Is paypall geen optie?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
@Moon! gooi het in chatgpt en je krijgt een mooie overview van alle mogelijkheden en kosten

• Moon!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12 15:16
@Cardinal Ik heb helaas helemaal geen ervaring met chatgpt.....

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10
Wise is idd flink goedkoper hiervoor. Zeker tov je huisbank.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-12 13:50
Je blijft altijd met een wisselkoers en een transfer fee zitten. Het is maar net welke dienst de eerlijkste wisslekoers gebruikt. Ik gebruik, als ik op reis ben, altijd Wise. Vanwege het gemak, redelijk behapbare transfer fees en wisselkoers.
Ervaring: Valuta omzetten in China en overzetten naar WeChat
Engelse vriendin waar soms wat mee geregeld wordt vanwege vliegtickets

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Moon! schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:16:
@Cardinal Ik heb helaas helemaal geen ervaring met chatgpt.....
De enige manier om ervaring te krijgen met iets is om het te gaan doen. En ChatGPT is letterlijk chatten, dus waarschijnlijk heb je al meer dan genoeg ervaring.

Ga naar ChatGPT, knip en plak de tekst uit je startpost in de chatbalk, en druk op enter.

Uiteraard niet alles direct geloven wat AI zegt, maar het is een goed begin om ideeën op te doen.

The devil is in the details.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hahn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:30:
[...]

De enige manier om ervaring te krijgen met iets is om het te gaan doen. En ChatGPT is letterlijk chatten, dus waarschijnlijk heb je al meer dan genoeg ervaring.

Ga naar ChatGPT, knip en plak de tekst uit je startpost in de chatbalk, en druk op enter.

Uiteraard niet alles direct geloven wat AI zegt, maar het is een goed begin om ideeën op te doen.
Het probleem is als je er een lijstje van laat maken, en achteraf blijkt dat lijstje niet te kloppen. Ben je alsnog alles handmatig aan het controleren.

Als er echter 20 mensen hier hetzelfde zeggen over 1 bepaalde oplossing/product is de kans groter dat dat ook gewoon de beste oplossing is.

blup

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Bezulba schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:31:
[...]

Het probleem is als je er een lijstje van laat maken, en achteraf blijkt dat lijstje niet te kloppen. Ben je alsnog alles handmatig aan het controleren.

Als er echter 20 mensen hier hetzelfde zeggen over 1 bepaalde oplossing/product is de kans groter dat dat ook gewoon de beste oplossing is.
Ah ja, want dit forum is altijd een baken van eensgezindheid :+

The devil is in the details.

Pagina: 1