Dakramen: Roto of Velux?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bromptonrijder
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-12 13:28
Wij willen twee dakramen vervangen op onze zolder en daarvoor hebben we twee offertes binnen.
De ene partij werkt met Velux dakramen en de andere heeft Roto R7 aangeboden. De offertes zijn redelijk vergelijkbaar, maar online lijken de accesoires voor Roto ramen een stukje duurder. Dit zit nog niet in de prijs.

Ik ben benieuwd of mensen hier ervaringen hebben met Roto en hoe de kwaliteit zich hiervan verhoudt tot een Velux dakraam?

Alle reacties

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:57
Geen idee betreft de verhouding in kwaliteit. Wij hebben gekozen voor Velux. Overal goed te verkrijgen onderdelen, ook 20 jaar later handig als je gordijntje stuk gaat of zo. Gordijnen, zonneweringen super makkelijk te plaatsen en kwalitatief gewoon goed. Dat heeft ons over de streep getrokken.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:23
welk glas zit er in beide?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb nu 12 jaar Velux ramen en die dingen gaan nog alsof ze nieuw zijn. En zonwering aan de buiten en binnenkant zijn erg makkelijk te verkrijgen en monteren.

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik had in mijn vorige huis besloten om de oude velux dakramen toch weer voor velux te vervangen (ivm hogere isolatiewaardes) en rolluiken die niet op de oude ramen pasten. Hoofdreden voor weer velux was dat onderdelen destijds nog goed beschikbaar waren voor de 30 jaar oude ramen. Nu is dat geen garantie voor de komende 30 jaar natuurlijk.

Mijn leverancier heeft mij destijds ook goed geholpen met de juiste gootstukken, ik had bijvoorbeeld voor mijn dakopbouw een renovatiegoot stuk nodig in plaats van een standaard gootstuk die ik in eerste instantie had aangevraagd op de offerte.

[ Voor 26% gewijzigd door MzKzM73 op 04-12-2025 09:11 ]