Hirschmann Koka 9 en netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zouden een Hischmann Koka 9 kabel van 7mm en een netwerkkabel (cat 5/5e/6/6a) samen door een 16mm buis passen?

De 2 blauwe netwerkkabels die er nu inzitten zijn 5mm doorsnee. Die moeten worden vervangen door 1 netwerkkabel en de coax kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU1rIjDxAAEhfsbsuOU2Tn_mfb4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vr6GlKLlvGOOnyWFO34KOAej.jpg?f=user_large

Alle reacties

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57
Ik heb dat in het verleden met veel pijn en moeite wel eens voor elkaar gekregen, maar makkelijk ging het niet. De tijd van coax in mijn huis is gelukkig al weer even voorbij.

...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-12 15:12
Wat @IceM zegt.
Met veel moeite en geluk (niet te krappe bochten) kan het waarschijnlijk wel.
Maar,... waarom?
Ik heb mijn coax kabels vervangen door netwerkkabels.
Geen reden meer om coax te gebruiken...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
DAB-ontvangst door het hele huis?
Hier hangt een DAB-antenne in de nok, een band III (200 MHz) versterker eronder. Vanaf daar een kabel naar de meterkast, vanaf waar de kabels naar de diverse DAB-radios in het huis gaan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er zit een wereld van verschil tussen CAT5 en CAT6a qua diameter. CAT5 moet je sowieso vergeten. Minimaal CAT5e.

Er bestaat vrij dunne CAT5e kabel, geschikt voor gigabit dus. Als ik me niet vergis een specifiek type stugge outdoor kabel (zwart). Die krijg je wel samen met die coax erin. Maar waarom nog coax toepassen als je ook gewoon netwerkkabels kunt trekken?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je het volgende wil:
- tv met CI+, geen kastje
- gebruik van alleen de afstandbediening van de tv zelf
- betere guide van de fabrikant van de tv
- meer privacy

... is coax geschikt. 4k tv's hebben typisch 100 Mbps ethernet, dus cat 5e heeft ruimte over.
Is er iemand die ervaring heeft dat Koka 9 niet samen kan met cat 5e?

Zijn er suggesties voor een betaalbare kabeltrekkous? Met of zonder schroefbaar M5 oog.

[ Voor 16% gewijzigd door mrmrmr op 04-12-2025 08:30 ]

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:02
mrmrmr schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:26:
Als je het volgende wil:
- tv met CI+, geen kastje
- gebruik van alleen de afstandbediening van de tv zelf
- betere guide van de fabrikant van de tv
- meer privacy

... is coax geschikt. 4k tv's hebben typisch 100 Mbps ethernet, dus cat 5e heeft ruimte over.
Is er iemand die ervaring heeft dat Koka 9 niet samen kan met cat 5e?

Zijn er suggesties voor een betaalbare kabeltrekkous? Met of zonder schroefbaar M5 oog.
Wymefa heeft altijd wel goede trekkousen... messing oogje er sowieso afknippen. Maak zelf altijd een haakje er aan met wat koper uit VD draad.
Pagina: 1