65 inch televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Vraag

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-12 18:47
Ik zoek een?
65 inch televisie

Wat is je budget?
Ca 2500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Sony kd-65xf9005
Ik wil films kijken, gamen en tv

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony en LG hebben volgens mij goede televisies, andere merken mogen natuurlijk ook.

[ Voor 77% gewijzigd door brambello op 03-12-2025 17:28 ]

Alle reacties

• brambello
Ga ik echt heel veel verschil merken met wat ik nu heb als ik deze LG koop?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12 16:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Je hebt nu LCD, je gaat naar Oled, ja dat is een flink verschil. Straks als je van Oled bij oled blijft (maar bijv. groter, helderder, of sneller) dat verschil is echt behoorlijk kleiner.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
brambello schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:05:
Ga ik echt heel veel verschil merken met wat ik nu heb als ik deze LG koop?
Als je je dat afvraagt, waarom wil je dan überhaupt upgraden?

The devil is in the details.

• brambello
Hahn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:14:
[...]

Als je je dat afvraagt, waarom wil je dan überhaupt upgraden?
Ik gaf ook aan dat ik stiekem over een upgrade nadenk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
brambello schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:47:
[...]

Dat is geen antwoord op m'n vraag. Wáárom ben je (stiekem) over een upgrade aan het denken?

Dat is geen retorische of cynische vraag: als je vertelt waarom je zou willen upgraden, dan helpt dat ons met advies geven.

The devil is in the details.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-12 13:15
[...]

Upgrade als in een stapje groter? Een stapje nieuwe techniek (OLED Meta 3.0)
of.....

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
utbone schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:20:
[...]
Upgrade als in een stapje groter? Een stapje nieuwe techniek (OLED Meta 3.0)
of.....
Ik zou altijd voor beide gaan en direct een uitvoering: LG OLED evo C56 77" Zwart neerzetten 8) Als OLED tegenvalt, dan heb je altijd nog de grotere TV. En als de grootte tegenvalt, dan heb je altijd nog een OLED. Je kan niet verliezen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

brambello schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:41:
Momenteel heb ik een:

uitvoering: Sony KD-65XF9005 Zwart

Stiekem zit ik nu wel over een upgrade na te denken, budget maximaal rond de 2500 euro, maar iets minder mag ook.

Welke 65 inch TV is tegenwoordig een goede koop in die prijscategorie?
Wordt gebruikt voor alledaagse tv, films, games.
Om onduidelijke redenen heb je dit formaat weggehaald bij het openen van je aankoopadviesvraag; en ook niet op een andere manier ons van de juiste informatie voorzien om je te helpen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Op Tweakers helpen we je graag, maar we verwachten van iedereen (vraagsteller én helper) een stuk inzet en kwaliteit en dat mist hier volledig. Vul daarom z.s.m. dit format in en voeg dat toe aan je startpost. Anders zal ik je vraag helaas moeten sluiten.

Dit doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de forumberichten hoog blijft en iedereen die meeleest ook iets aan het topic heeft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:28
brambello schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:41:
Momenteel heb ik een:

uitvoering: Sony KD-65XF9005 Zwart

Stiekem zit ik nu wel over een upgrade na te denken, budget maximaal rond de 2500 euro, maar iets minder mag ook.

Welke 65 inch TV is tegenwoordig een goede koop in die prijscategorie?
Wordt gebruikt voor alledaagse tv, films, games.
Toevallig, ik had hetzelfde model Sony alleen de 55" en ik ben overgegaan naar de LG G4 77" vorig jaar met een mooie BF deal. Volgens mij bij HelloTV €2700 of €2600 betaald.

Hoeveel spijt ik heb??

0

Die LG G4 in 77" is echt waanzinnig mooi vergeleken met de XF9005 van Sony, terwijl deze Sony voor LCD echt wel mooi beeld heeft.

Als je nu 65" hebt, dan is mijn advies, neem de 77" als je de ruimte en het geld ervoor over hebt. Maar goed wij kijken alleen een series of films en hebben geen TV decoder oid aangesloten.

• brambello
Jorgen schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:51:
[...]

Om onduidelijke redenen heb je dit formaat weggehaald bij het openen van je aankoopadviesvraag; en ook niet op een andere manier ons van de juiste informatie voorzien om je te helpen.

[...]

Op Tweakers helpen we je graag, maar we verwachten van iedereen (vraagsteller én helper) een stuk inzet en kwaliteit en dat mist hier volledig. Vul daarom z.s.m. dit format in en voeg dat toe aan je startpost. Anders zal ik je vraag helaas moeten sluiten.

Dit doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de forumberichten hoog blijft en iedereen die meeleest ook iets aan het topic heeft.
Het enige wat ik niet had geplaatst in mijn aanvankelijke post was wat welke opties ik zelf al had gevonden. Dit omdat ik niet weet wat momenteel de aanbevolen modellen zijn in mijn prijscategorie.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

brambello schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:52:
[...]

Het enige wat ik niet had geplaatst in mijn aanvankelijke post was wat welke opties ik zelf al had gevonden. Dit omdat ik niet weet wat momenteel de aanbevolen modellen zijn in mijn prijscategorie.
Dan is de wedervraag: welke modellen ben je in je zoektoch tegengekomen? Heb je de Tweakers Best Buy Guides bekeken? Rtings reviews gelezen? Etc. Op dit moment is er echt te weinig inzet.

Nu blijft je topic toch hangen op "hoi ik heb 2500 euro, misschien wil ik een nieuwe tv, ik game wel eens en wat is goed?" En zoals je hopelijk zult begrijpen is dat niet voldoende voor een advies op maat.

Ga dus de BBG en andere reviews lezen. Kijk wat je aanspreekt; omschrijf duidelijk hoe je kijkt, waar je tv komt te staan of hangen en wat je op de tv gaat aansluiten; etc. Hoe uitgebreider en helderder jij bent in je zoektocht en de gerichte vragen die je nog over hebt; hoe beter de antwoorden zullen.

Edit: ik heb je topic nu gesloten. Je kunt mij DM'en ter heropening als je een opzetje kunt laten zien voor een uitgebreidere topicstart met veel meer eigen inzet daarin. Anders blijft je topic helaas dicht.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 03-12-2025 18:47 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Dan moet je het vooral niet op een openbaar forum vragen ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.