Hoe lang kan een MacBook Pro 2020 (Intel) op een accu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• k_veenstra
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-12 14:21
Ik heb een MacBook Pro uit 2020 met intel processor en nu kan ik met nieuwe accu rond de 3 uur werken.
De laptop had bij aanschaf defecte accu omdat deze overjarig was en tijd niet gebruikt.
Is die 2,5 á 3 uur normaal voor dit type MacBook?

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32
Gebruik Coconutbattery eens om een idee te krijgen van de gezondheid van je accu. Hij zou rond de 5000-5100 mAh moeten zitten als hij nieuw is.

[ Voor 17% gewijzigd door Archer_VC10 op 02-12-2025 17:48 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zonder exact specificatie en workload te weten is hier weinig over te zeggen, maar Apple geeft zelf 10 uur aan voor wireless web browsing, wat vaak goed klopt. Als je de specificaties van jouw model opzoekt kun je kijken wat Apple hier over zegt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
k_veenstra schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:40:
Ik heb een MacBook Pro uit 2020 met intel processor en nu kan ik met nieuwe accu rond de 3 uur werken.
De laptop had bij aanschaf defecte accu omdat deze overjarig was en tijd niet gebruikt.
Is die 2,5 á 3 uur normaal voor dit type MacBook?
Welke programma’s draai je dan precies die 3 uur? Heb je de accu bij Apple laten vervangen door een originele of 3rd party?

• k_veenstra
Safari en parallel met Windows

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Parallels is een perfecte manier om je accu leeg te trekken... Met normaal gebruik van native apps draaide die van mij gewoon een hele dag op een accu.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:24

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Sluit parallels eens af, gaat-ie dan langer mee?

Als je per se Windows moet draaien kun je altijd nog een dualboot met Windows erop zetten, die luxe heb je met een Intel cpu.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:11
Naast dat Parallels een energievreter is, wat voor accu heb je gekocht? Heb je het bij Apple, Amac, Coolblue laten doen of ergens anders? Je kan natuurlijk ook een alternatieve accu hebben gekocht met minder capaciteit.

• k_veenstra
Ik heb een Yanec accu laten monteren van dezelfde capaciteit dus dat zou goed moeten zijn temeer omdat ik deze voor de tweede maal heb laten monteren om zeker te zijn dat de acuu goed is. Ik werk inderdaad met parallels virtuele machine.

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:24
Ik begon in 2020 te werken op een MacBook Pro 16inch met intel i9 via mijn werkgever. Dat was enkele weken voor WWDC 2020 waar voor het eerst Apple Silicon werd aangekondigd. Vorig jaar in mei overgeschakeld naar de M3 MacBook Pro 16inch.

Mijn ervaring met het intel-toestel was dat 4 uur batterij tijd het maximum was. En dat was vanaf dag 1 bij wijze van spreken. Vooral corporate software zoals Teams en OneDrive waren toen (en zijn nu allicht nog steeds) batterij-vreters op intel-machines. Dat is met de M chips gelukkig wel veranderd.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32
k_veenstra schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:34:
Ik heb een Yanec accu laten monteren van dezelfde capaciteit ...
Geen originele accu dus. Dan zou ik zeker even via de app die ik eerder linkte kijken wat de capaciteit van die accu nu is en zou moeten zijn, mits die weergegeven kan worden.

Ik heb kort met een 2019 Intel Mac gewerkt maar de accuprestaties daarvan waren niet om over naar huis te schrijven. Het 2012 model dat ik daarvoor had deed het beter. Nu zit ik op een M1pro en daar werk ik na vier jaar nog steeds ruim een halve dag op een acculading.

• k_veenstra
Ok duidelijk verhaal waarvoor dank allemaal 👍
Ik weet nu in ieder geval wat de gemiddelde tijd is om op de accu te werken.
Pagina: 1